"Více obchodníků než loni začalo s nabídkou slev na omezenou dobu ve čtvrtek, na Den díkůvzdání," uvedl zakladatel ShopperTraku Bill Martin.
Část výdajů spotřebitelů se tak z pátku přesunula již na čtvrtek. Pokud by se započetly i čtvrteční tržby způsobené nabídkou slev, tržby by se zvýšily o téměř jedno procento, napsala agentura Reuters.
Nejrušnější den v roce
Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Název "černý pátek" zřejmě vznikl ve Filadelfii v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících. Později si jej přivlastnili obchodníci, aby označili dobu, kdy se jejich bilance přesouvá do černých čísel.
Slevy obvykle začínají o půlnoci ze čtvrtka na pátek. Letos však někteří prodejci odstartovali nabídku slev již ve čtvrtek večer. Hned po slevách v kamenných obchodech následuje takzvané kybernetické pondělí, kdy zase slevy nabízejí internetoví prodejci.