Victorinox, která vznikla v roce 1884 ve středošvýcarském Ibachu, koupila svého většího konkurenta Wenger v roce 2005, a zachránila jej tak před bankrotem. Od té doby prodává Victorinox světoznámé zavírací nože ve stovkách variant pod oběma značkami.
"Tímto rozhodnutím přiřazujeme k tradici švýcarského armádního nože jedinou značku," uvedla Victorinox. "Sjednocení obou produktů nám umožní lépe využít růstového potenciálu trhu," dodala firma, která své nože nadále prodává švýcarské armádě. O konci značky Wenger na armádních nožích informovaly také Hospodářské noviny.
Prodej švýcarských nožů se po teroristických útocích na USA ze září 2001 prudce propadl, protože kvůli zpřísnění bezpečnostních nařízení zmizeli z trhu cestující, kteří si je kupovali v bezcelních letištních zónách.
Obě firmy v roce 2003 zasáhly škrty ve švýcarské armádě. K oživení ale v roce 2008 dopomohlo nařízení švýcarského ministerstva obrany, které zakázalo účast v tendrech na armádní nože zahraničním firmám.
Obě firmy prodávají i další zboží jako hodinky nebo vybavení pro turistiku a kempování. Na některých těchto produktech značka Wenger zůstane.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |