Lidovky.cz

Škoda propadla, hodnota její značky překvapivě klesla

Ekonomika

  9:00
LONDÝN - Nejhodnotnější automobilovou značkou světa zůstává japonská Toyota. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na svých internetových stránkách zveřejnila společnost BrandFinance. Škoda Auto se propadla na 40. místo z loňské 20. příčky.

Nová Fabia Scout. Škodovka ji představila na autosalonu v Ženevě. foto: ČTK

Značka Toyota má podle firmy BrandFinance hodnotu zhruba 26 miliard dolarů (přes půl bilionu Kč). Na druhém místě je Volkswagen s hodnotou 23,7 miliardy dolarů. O půl miliardy dolarů za ní následuje další německá značka BMW.

ČTĚTE TAKÉ:

Hodnota značky Škoda se podle BrandFinance snížila o polovinu na 1,8 miliardy dolarů (35,5 miliardy Kč) z loňských 3,6 miliardy dolarů. K důvodům poklesu značky se BrandFinance na svých internetových stránkách nevyjádřila.

Automobilka Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Ten ve čtvrtek oznámil, že provozní zisk Škody v loňském roce klesl o čtyři procenta na 712 milionů eur (přes 18 miliard Kč). Tržby ale vzrostly o téměř dvě procenta na 10,44 miliardy eur.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.