Hlavním cílem nové služby je vytvořit síť speciálních schránek, která umožní zákazníkům, aby si balíky z e-shopů vyzvedli rychle, bez čekání, a navíc kdykoliv chtějí, třeba i ve večerních nebo nočních hodinách. Ideálním místem pro takovou službu jsou hypermarkety nebo obchodní řetězce, kam zákazníci obvykle stejně míří za nákupem potravin.
Fungování Kouzelné Almary, kterou v Česku spouští internetová firma Miton společně s polskou investiční skupinou Enern a zakladatelem slevového portálu Slevomat Tomášem Čuprem, má být jednoduché.
Zákazníci nakoupí v některém z tuzemských internetových obchodů a zboží si nechají poslat prostřednictvím služby Kouzelná Almara do vybrané schránky. Jakmile bude zboží ve schránce připraveno, obdrží zákazníci na svůj telefon speciální PIN a zadají ho na displej balíkové schránky v konkrétním obchodním řetězci.
Přihrádka se otevře a zákazníci si odeberou svůj balíček. V jakých místech budou speciální trezory na balíky přesně rozmístěny, zatím autoři nového projektu tají.
Poštomaty, balíkomaty, Zásilkovny...
Podobné služby jako Kouzelná Almara nejsou na českém trhu úplnou novinkou. Polská firma Integer.pl chce v dubnu v Česku spustit své Poštomaty. Z nich lze zásilky i posílat.
Pouze jako výdejní síť fungují například služby Zásilkovna, Uloženka nebo Heureka Point. Jejich problémem je ale skutečnost, že nejsou automatizované a balíčky vydávají zaměstnanci. To často způsobuje obrovské fronty, které vyzvedávání balíků provázejí. Diskvalifikuje je i omezená pracovní doba.
ČTĚTE TAKÉ: |
Kromě zákazníků má nová síť výdejních míst od Mitonu pomoci i samotným e-shopům. Ty mají prostřednictvím nové služby ušetřit náklady na dopravu a zároveň i za kamennou pobočku, kterou vyžaduje stále větší počet zákazníků. I proto tuzemské e-shopy plánují letos ve velkém otevírat nové kamenné pobočky.
Osobní odběr totiž podle údajů nákupního srovnavače Heureka.cz využívá více než polovina zákazníků českých internetových obchodů.