Rada požádala provozovatele CET 21 o vysvětlení, proč se v reportážní rubrice Potravinový inspektor neobjevují řetězce Penny Market a Billa, provozované německou společností REWE, přestože ostatní řetězce se srovnatelným zastoupením na trhu v pořadu již několikrát byly.
"Zejména pak o vysvětlení, zda nízký zájem potravinového inspektora o uvedené dva řetězce souvisí s faktem, že Billa a Penny Market jsou významnými zadavateli obchodních sdělení ve vysílání programů provozovatele CET 21," uvedla rada v tiskové zprávě.
ČTĚTE TAKÉ: |
Nejsledovanější televize se k šetření zatím nevyjádřila, materiál prý podle PR ředitele Novy Petra Koukolíčka zatím nemá k dispozici. Server Lidovky.cz se „potravinového inspektora“ Ladislava Hrušky ptal, kdo prodejny, do kterých se vypraví, vybírá.
„Z reportáží je patrné, že reagujeme na podněty diváků, ale v tuto chvíli by nebylo úplně vhodné se k tomu vyjadřovat. Obraťte se na našeho mluvčího, já na to názor mám, ale nebudu ho veřejně prezentovat,“ řekl serveru Lidovky.cz moderátor.
Televize Nova svého reportéra posílá do tuzemských prodejen a reportáž pak vysílá v rámci večerních Televizních novin. Televize v pořadu často upozorňuje na špatné skladování potravin nebo prošlé výrobky, které odhalí přímo na prodejně.
Příliš dlouhá reklamaDalší případ, se kterým se rada obrací na Novu, je údajné překročení délky odvysílané reklamy. Toho se televize prý dopustila ve vysílání loni 30. listopadu, kdy mezi 1:00 a 2:00 ráno odvysílala 748 sekund reklamy a teleshoppingu, což je o 28 sekund více, než připouští zákon. Nova za to od rady dostala pokutu 25 tisíc korun, splatnou do 30 dní od nabytí právní moci. Dalších 1000 korun představují náklady řízení. |