Vpřípadě General Motors, kterému se začalo kvůli vládní intervenci přezdívat Government Motors, došlo k obratu tak silnému a tak rychlému, jaký si v době bailoutu nikdo nedokázal ani představit.
Ze ztrátové firmy s nejzastaralejšími modely mezi tehdejší konkurencí, které hrozil faktický zánik, se o několik let později stala firma s ročními zisky v miliardových řádech, a s naopak nejmodernějšími modely, jež může automobilový trh nabídnout. Za tímto takřka pohádkovým obratem stojí člověk, do kterého by to na začátku řekl jen málokdo.
Dan Akerson, manažer s praxí z odvětví telekomunikací, dokázal krizí zmítaného automobilového obra postavit opět na nohy. Za jeho vedení nebylo čtvrtletí, kdy by se firma dostala do ztráty a GM se opět změnil ve veřejně obchodovatelnou firmu, ve které již vláda nemá žádný podíl. Nálepka Government Motors tak byla nadobro odstraněna.
Před firmou se nyní otevírá nová kapitola, a to i vzhledem k tomu, že Akerson předčasně odchází z vedení společnosti a řízení přenechá dalšímu zdánlivě nepravděpodobnému kandidátovi.
Novým šéfem největší automobilky Spojených států bude totiž žena, Mary Barraová. Není však nejmenšího důvodu, aby investoři začali panikařit. Barraová je s více než třicetiletou zkušeností s prací uvnitř koncernu GM více než důstojným nástupcem Akersona.