Lidovky.cz

Ombudsman E.ON nezvládl nervy. Kvůli twitterové přestřelce se musel omluvit

Ekonomika

  12:26
PRAHA - "OK, pane, jak myslíte. Bavte se klidně dál, na tyhle ptákoviny nemám čas," odrazil Ombudsman E.ON ČR na Twitteru kritiku. Panovačnost chování muže, který by měl hájit především zájmy zákazníků, diskutující na sociální síti Twitter pobouřila. Vedení energetické společnosti E.ON se od způsobu komunikace svého ombudsmana distancovalo a přinutilo jej se omluvit.

Vyjádření ombudsmana E.ON na Twittweru.

Celý incident odstartovala v pondělí stížnost uživatele Tomáše Baránka, který nesouhlasil s jednáním společnosti v případě své smlouvy. Ombudsman E.ON se však po několika příspěvcích k problému nechal unést a celý spor skončil v rovině osobních výpadů a invektiv. Debata s dalším uživatelem Twitteru Michalem Politzerem zase v hádce s ombudsmanem o to, kdo je šašek a kdo hulvát.

Konverzace Ombudsmana E.ON ČR se zákazníkem.

Podle společnosti E.ON ČR se jedná o skutečný účet ombudsmana E.ON, který má řešit problémy zákazníků, a směřují na něj stížnosti, které zákazníci považují za nevyřízené nebo nevyřešené oprávněně. Vedení společnosti se nechalo slyšet, že je způsob komunikace jejího ombudsmana zklamal.

"Reakce našeho ombudsmana na Twitteru určitě nebyly přiměřené, já sám jsem se od toho distancoval," řekl serveru Lidovky.cz tiskový mluvčí E.ON ČR Vladimír Vácha, podle kterého má ombudsman na Twitteru vystupovat jinak. 

ČTĚTE TAKÉ

Jako zásadní pochybení vnímá Vácha porušení firemní politiky přístupu k zákazníkovi i to, že ombudsman na Twitteru řešil témata, která na tuto sociální síť nepatří. "Od začátku měl odfiltrovat tento problém na nějakou jinou platformu, mail nebo telefon. Také emocionálně podbarvené reakce si ombudsman neměl dovolit," myslí si Vácha.

'Virtuálně chytit za ruku a vyvést ven'

Sám ombudsman E.ON Tomáš Kubín svého způsobu komunikace na Twitteru lituje. "Stejně jako ve 120 znacích na Twitteru se to dá těžko vysvětlit. Včera se do mě někdo začal navážet a v rámci brand checkingu si začal pouštět hubu na špacír a urážet, tak jsem napsal, že na to nemám čas. To tam samozřejmě být nemělo. Měl jsem s ním komunikovat radši jinak," zpytuje svědomí Kubín. "Toho člověka jsem měl chytit virtuálně za ruku a vyvést ho ven," popsal ombudsman, jak by se zachoval nyní.

Během rozhovoru se serverem Lidovky.cz umístil Kubín na twitterový účet Ombudsman E.ON ČR omluvu. "Omlouvám se za uchopení věci za špatný konec. Vyvést problém mimo T jsem měl dříve, reakce byly oprávněné," napsal Kubín pod tlakem společnosti E.ON, která po svém ombudsmanovi požadovala omluvu.

Reakce Ombudsmana E.ON ČR

Jestli za arogantní chování z pozice ombudsmana E.ON přijde Tomáš Kubín o místo, není zatím jasné. "Myslím si, že to není věc, která by se měla řešit s horkou hlavou, určitě o tom jednáme. Ten člověk si je určitě vědom svého pochybení a vyvodí z toho pro sebe nějaké důsledky," ujistil Vácha.

Energetická společnost E.ON ČR

V jižních Čechách a na jižní Moravě zásobuje E.ON elektřinou 1,2 milionu zákazníků. Podíl E.ON na českém trhu činí asi 20 procent. V oblasti plynu v tuzemsku disponuje více než 4000 kilometrů dlouhou sítí. Zároveň zásobuje plynem přes 120 tisíc zákazníků v jižních Čechách a na jižní Moravě. E.ON se nyní podobně jako další německé energetické podniky potýká s negativními dopady rozhodnutí německé vlády opustit jadernou energii. Čelí rovněž masivní podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, která tlačí její konvenční elektrárny do ztrát.    ZDROJ: ČTK

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.