Dobře se prodávaly i jiné modely Škoda. V prvních devíti měsících roku 2014 vzrostl počet dodávek zákazníkům o 13 procent na 774 100 celosvětově prodaných vozů.
Ve stejném období vzrostly tržby o 19,3 procenta na 8,8 miliard euro, což je v přepočtu 244 miliard korun.
Už zmíněný provozní výsledek vzrostl na 651 milionů euro (18 miliard korun), to v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 75,5 procenta.
„Dvouciferné tempo růstu dodávek zákazníkům a značný nárůst tržeb a zisku dokazují, že naše mladá a atraktivní modelová paleta je na mezinárodním trhu úspěšná. V následujících letech chceme ještě přidat a pro značku nadchnout i nové skupiny zákazníků. Nová Škoda Fabia odpálí v listopadu další stupeň naší modelové ofenzívy,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
ČTĚTE TAKÉ: |
Vedle zvýšení počtu prodaných aut přispělo ke zlepšení výsledku snížení výrobních nákladů a kombinace dalších efektů. Prvních devět měsíců roku 2013 bylo rovněž ovlivněno náběhem výroby nové generace modelu Octavia, který je nejprodávanější řadou.
Obratová rendita činila koncem září 7,4 procenta a podstatně tak překročila hodnotu pěti procent za srovnatelné období minulého roku. Čistá likvidita vzrostla o 40,6 procenta na 2,278 miliardy eur. Investice klesly o 96 milionů na 362 milionů eur.
„Nárůst provozního výsledku a čisté likvidity jsou důkazem naší finanční stability a síly. S ohledem na vysoké požadavky trhů má nákladová disciplína i nadále vysokou prioritu,“ dodal člen představenstva zodpovědný za finance Winfried Krause.