„Pokud je sleva skutečně výrazná, může zakrývat i některé vady, pro něž by výrobky neměly být spotřebitelům vůbec nabízeny, jako například chybějící označení materiálového složení, neúplné nebo žádné údaje o výrobci nebo dovozci, návody, informace či upozornění v jiném než českém jazyce,“ tvrdí v dokumentu, který má server Lidovky.cz, ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
ČTĚTE TAKÉ: |
Z něj mimo jiné vyplývá, že ve třetím čtvrtletí řešili kontroloři 582 případů v prodejnách, které které nabízely akční ceny nebo výprodejové zboží. ČOI během kontrol našla pochybení takřka v každém druhém případě a rozdala celkem 209 pokut za 4 652 400 Kč. Nejvíce chyb našel inspektorát v Jižních Čechách a na Vysočině.
Inspektorát | počet kontrol | kontroly se zjištěním | zjištěná porušení v % |
---|---|---|---|
Středočeský a Hl. město Praha | 130 | 38 | 29,2 % |
Jihočeský a Vysočina | 79 | 52 | 65,8 % |
Plzeňský a Karlovarský | 67 | 37 | 55,2 % |
Ústecký a Liberecký | 107 | 32 | 29,9 % |
Královéhradecký a Pardubický | 76 | 32 | 42,1 % |
Jihomoravský a Zlínský | 49 | 24 | 49,0 % |
Moravskoslezský a Olomoucký | 74 | 42 | 56,8 % |
Celkem | 582 | 257 | 44,2 % |
„V průběhu kontrolní akce vydali inspektoři zákaz prodeje výrobků, které nesplňovaly podmínky pro uvedení na trh v celkovém množství 979 ks různého sortimentu zboží a 376 párů obuvi v hodnotě 232 178,20 Kč. Dále do doby zjednání nápravy zakázali používání 8 ks měřidel bez platného úředního ověření, “ píše ČOI.
Slevy v Česku nejsou jen sezónní záležitostí. „Nákupy za akční ceny nebo slevy jsou celoročním českým hitem, kterému řada spotřebitelů není schopna odolat. A tak nakupují zboží, které ne vždy potřebují, za často nepříliš výhodné ceny a pomáhají tak prodejcům zbavit se přebytků sezónního nebo výhodně nakoupeného zboží,“ míní Bezecný.