Lidovky.cz

Opravy dálnice D1 u Ostravy mohou stát přes 2,5 miliardy

Ekonomika

  11:05aktualizováno  11:35
PRAHA - Opravy vad na patnáctikilometrovém úseku dálnice D1 (dříve D47) u Ostravy by mohly přesáhnout 2,5 miliardy korun. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic v tiskové zprávě. Špatný stav mostů v uvedeném úseku může být podle ředitelství v tom, že stavební firmy šetřily materiál, který ale vyfakturovaly v plné výši.

Dálnice (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Výstavbu dálnice D47 provázejí vleklé spory s jejími zhotoviteli. Ředitelství silnic a dálnic u nich reklamovalo podélné nerovnosti nově zbudované vozovky a další zásadní vady tří dálničních úseků.

Reálně největší nebezpečí pro bezpečný silniční provoz podle mluvčího Jana Rýdla však představují závady na mostních konstrukcích. U dvou z nich dokonce hrozí, že je bude nutné kvůli zachování bezpečnosti provozu zcela uzavřít.

„Ředitelství silnic a dálnic zjistilo a reklamovalo společnosti Eurovia množství vad, spočívajících ve zvlnění vozovky a podélných i příčných trhlinách vozovkového krytu, zásadní vady mostních objektů, na kterých dochází zejména k poklesu a naklápění mostních opěr, deformaci mostních ložisek a uzavření mostních dilatačních závěrů,“ uvedla pověřená ředitelka Soňa Křítková.

K tématu

Krátce po otevření některých úseků dálnice D47 koncem roku 2008, zejména tří úseků v okolí Ostravy, se na komunikaci začaly objevovat vady. Zhotovitelé však záruční odpovědnost za řadu těchto vad neuznávají a odmítají je odstranit na vlastní náklady.

Navíc podle expertů ředitelství zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelových mostů v rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru Ředitelství silnic a dálnic obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.