Lidovky.cz

Už téměř nevím, o co šlo, říká o konci projektů u metra Janouškův muž

Ekonomika

  7:00
PRAHA - Podnikatel Luboš Pašek působí ve dvou firmách, které stály u lukrativních projektů obnovy stanic pražského metra Černý Most a Vltavská. Plánovaly v nich mimo jiné obchodní či administrativní komplexy. Dnes však dopravní podnik tyto velké plány ruší. Proč?

Podnikatel Luboš Pašek. foto: Luboš Klikar - Česká golfová federace

Muž, jeho podnikání je úzce spojené s Romanem Janouškem, už si na krach plánů u stanice metra podle vlastních slov příliš nevzpomíná. Šlo o plány firem Bílý Most, a. s. a Vade Retro.

V rozhovoru pro Lidovky.cz Luboš Pašek odmítá, že by se k lukrativním projektům s dopravním podnikem dostal skrze svého přítele a spolupracovníka Janouška. „Nevzpomínám si na to, a myslím si, že ne,“ řekl mělnický podnikatel.

Lidovky.cz: Proč tyto projekty nevyšly? Z jakého důvodu jste například u stanice Černého Mostu nepředložili dokumentaci, kterou dopravní podnik požadoval?

Nevím, asi se k tomu v principu nechci nějak vyjadřovat. Je to letitá věc, byl tam nějaký záměr, kdysi před pěti sedmi lety. Pak se změnila řada věcí. Není nikde psáno, že se k tomu nevrátíme, ale v současné době to není na pořadu dne.

Lidovky.cz: Jak je návrat k projektům u metra s dopravním podnikem pravděpodobný?

LUBOŠ PAŠEK

Padesátiletý mělnický podnikatel je předsedou představenstva firem Vade Retro a Gironde, které se přímo či nepřímo měly podílet na revitalizaci dvou stanic metra.

Luboš Pašek byl blízkým obchodním partnerem a přítelem podnikatele Romana Janouška. Měly vedle sebe kanceláře v pražské Galerii Myšák.

Působil mimo jiné ve společnosti Kardio Port, která vyhrála v roce 2010 zakázku na dodávku zdravotnického zařízení pro pražskou kliniku IKEM. Podezřelou zakázkou se zabývala policie.

Policisté prověřovali také úhrady od VZP, které získala firma Chambon získala v letech 2009 až 2012. Jejím společníkem byl právě Luboš Pašek.

Pro naši společnost ta firma nic neprovozuje, nedělá. Ale asi kdyby o projekty byl zájem ze strany nějakých developerů, tak se o tom dá jednat. Ale to je asi tak všechno.

Lidovky.cz: Nynější vedení dopravního podniku tvrdí, že projekt na stanici Černý Most pro něj nebyl výhodný. Proč to jeho manažeři tvrdí?

To nevím, netuším. Jestli je pro někoho něco nevýhodné, tak to asi nemá dělat. To je asi jediné, co k tomu můžu říct. Hlavně už si vůbec nepamatuju na detaily, v podstatě už téměř nevím, o co jde.

Lidovky.cz: Firma Vade Retro, kde jste předsedou představenstva, plánovala zase vybudování komplexu administrativních budov u metra Vltavská. Do konce loňského jste však museli získat územní rozhodnutí. To se nestalo. Proč?

Přiznám se, že nevím. Je možné, že v tom něco dělá advokát pan magistr Mařík. Aktuálně nemám přesné informace.

Lidovky.cz: Dopravní podnik tvrdí, že všechny tyto případy prošetřuje policie. Kontaktovala vás nebo někoho z kolegů?

Ne, mě určitě ne. Slyším to od vás poprvé.

Lidovky.cz: Dostaly se vaše firmy k těmto projektům i díky tomu, že jste spolu označován za blízké spolupracovníka podnikatele Romana Janouška, který měl na dění v Praze i dopravním podniku značný vliv?

Tato souvislost mě vůbec nenapadá. Hlavně je to šest sedm let, hrozná doba. Nevzpomínám si na to, a myslím si, že ne.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.