Firma to uvedla v oznámení pro indickou burzu a jako první na to upozornil deník E15.
Společnost Ashok Leyland UAE LLC provozuje v emirátu Ras Al Khaimah továrnu na autobusy s kapacitou výroby dva tisíce vozidel ročně. Závod díky svému strategickému umístění zásobuje trhy Arabského poloostrova a Afriky, uvedl server.
Číňané mají peníze, Italové značky. Kdo skončí v asijských rukou? |
Avia, která v 90. letech vyráběla přes deset tisíc ročně, ukončila v roce 2013 výrobu a propustila 173 z 226 lidí v letňanském závodu. Od té doby jen dodává náhradní díly a udržuje výrobní areál.
Indové Avii získali v roce 2006 od investiční skupiny Odien, která ji o dva roky dříve koupila od korejské Daewoo. Žádnému z vlastníků se ale nepodařilo prodeje nastartovat. V roce 2012 Avia vyrobila přes tisíc aut, o rok později už jen čtyři vozy.
Společnost Avia byla založena v roce 1919 v pražských Vysočanech, původně jako letecká továrna. V roce 1931 byl založen závod v Praze - Letňanech, původně také pro výrobu letadel. Po druhé světové válce dostala továrna a začala vedle letadel produkovat nákladní automobily a autobusy, které postupně ovládly její výrobní program.
Na silnici značku Avia proslavily typické většinou modré „saviemy“, licenční verze francouzského lehkého nákladního vozu z koncernu Renault, které se začaly vyrábět v roce 1968. V 80. letech se ročně vyrábělo asi 17 tisíc avií.