Zatímco bohem, kterého stále ještě vzývá hodně světových automobilek, jsou velké vozy a z nich plynoucí vyšší zisky, tak v roce 2013 obrozený Datsun vsadil na něco jiného. Nabídl levná auta v ceně pod sedm tisíc dolarů (necelých 180 tisíc korun).
Zaměřil se s nimi pouze na mladé ambiciózní obyvatele rozvíjejících se zemí. Zato ve Spojených státech, kde v 70. letech bodoval, dnes není. Stejně tak v Evropě.
Auta na diesel přestávají Čechy zajímat. V kurzu je benzin a CNG |
Za jeho zdarem stojí dvojblok Renault–Nissan, kterému japonská značka patří. A je to hodně paradoxní. Stejný byznysový model už francouzsko-japonská aliance jednou použila, když vzkřísila rumunskou značku Dacia. Ta dnes Evropu zaplavuje svými jednoduchými, levnými vozy.
Nikdo jiný ze světových výrobců automobilů nebyl schopen tuhle hozenou rukavici v minulých letech zdvihnout a přijít s podobným nápadem.
Cobeeho mise Automobilka Datsun prodala od roku 1931 více než 20 milionů aut ve 190 zemích. Mnozí proto nechápali, proč Nissan tuto značku v 80. letech stáhl z automobilového světa. Pamětníci často připomínali energický sporťák 240Z, v USA úspěšný Patrol nebo malé odolné pick-upy.