Lidovky.cz

Češi nejvíce kupují zájezdy se slevou. Katalogovou cenu bere čtvrtina

Ekonomika

  13:30
PRAHA - Za katalogové ceny se v Česku prodá již jen 20 až 30 procent zájezdů. Většinu dovolených cestovní kanceláře prodávají se slevou, ať již v předprodejích v režimu first minute nebo „na poslední chvíli“ jako last minute. Uvedl to ředitel obchodu a marketingu ERV Evropské pojišťovny Ondřej Rušikvas.

Letní dovolená. Ilustrační foto. foto: Shutterstock

„Za katalogové ceny se prodává, ale podstatně méně než kdykoli předtím. Jestli dříve existovalo po předprodejích (first minute) období, kdy se prodávalo ještě za standardní ceny, tak skutečně dnes je to rovnou přechod do last minute nabídky, která už je výrazně nižší než jsou standardní ceny,“ uvedl Rušikvas. Výrazně v posledních letech vzrostly zejména prodeje v režimu first minute.

Cestovní skupina Fischer trpěla slabou korunou. Klientů ji přibylo

Podle údajů pojišťovny loni největší nárůst prodejů zaznamenaly on-line cestovní kanceláře a agentury. Koncesovaných cestovních kanceláří v ČR každý rok mírně ubývá, v současnosti je jich přes 1000. „Na počet obyvatel v ČR máme velmi nestandardní a velmi vysoký počet cestovních kanceláří,“ dodal ředitel.

I když některé cestovní kanceláře hlásí nárůst počtu klientů, celkově jich mají méně. Loni CK prodaly 1,6 milionu zájezdů, o rok dříve to bylo 1,9 milionu. Dalších 400.000 lidí si přes cestovky zajišťuje pouze ubytování nebo dopravu. Čtvrtina lidí si koupí zájezd přes internet, pětina na kamenné pobočce, uvádí ERV.

Podle pojišťovny loni vyjelo s cestovní kanceláří 46 procent Čechů, 54 procent volilo individuální organizaci cesty. Například v Německu využívá služeb organizátorů zájezdů 40 procent lidí, 60 procent cestuje individuálně. Téměř stejné to je v Polsku, naopak v Itálii 52 procent turistů volí CK. Sužeb cestovních kanceláří téměř nevyužívají například Ukrajinci, s cestovkou vyjede jen každý sedmý.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.