Lidovky.cz

Reebok vytáhl pot, bláto a dřinu. Návratem ke kořenům odvrací úpadek

USA

  6:00
CANTON (USA) - Kolemjdoucí v Německu si mohli zkusit zdvihnout obří pneumatiku, symbol nové kampaně společnosti Reebok. Důraz na sílu, trénink a cvičení jako takové má pomoci této značce, jejíž prodeje zaostávají za silnou sportovní konkurencí.

kampaň společnosti Reebok. foto: Reuters

Šéfové amerického Reeboku jen vzpomínají na dobu, kdy v 80. letech jejich předchůdci určovali trendy. Začínal boom aerobiku, sportovní boty této značky se prodávaly ostošest.

Jenže v poslední době Reebok hledal tvář, správnou marketingovou cestu a na prodejích to bylo znát. Jeho majitel, další sportovní firma Adidas, už dumal nad tím, zda svou akvizici z roku 2005 znovu neposlat dál. Nabídky byly.

Reeboku bude bez Adidasu líp, tvrdí asijské fondy. Chtějí značku koupit

K žádnému obchodu ale nedošlo a Reebok v září roztočil v reklamě miliony eur. Vidět je to hlavně v Německu. V rámci motta Be More Human se značka v kampani obrací směrem k tělocvičnám a lidem, kteří na sobě pracují. Těm chce prodat oblečení a boty. Ve vybavení pro týmové sporty už budoucnost naopak nevidí.

Na billboardech i v tělocvičnách vystupují vypracovaní, zpocení a zablácení sportovci, kteří si dávají do těla. Zaměření kopíruje trend návratu k fitness, který je patrný v USA. „Teď je ten správný čas pro takovou kampaň poté, co jsme přebudovali značku,“ vysvětluje Katja Erbeová, která má ve střední Evropě na starosti marketing, pro agenturu Reuters.

Ve Spojených státech už heslo Be More Human rezonuje od února, objevilo se i v Česku. Nyní Reebok „tlačí na pilu“ v Německu. Loni spadly jeho tržby na 1,6 miliardy eur. To je o celou třetinu horší výsledek než v době, kdy si před deseti lety firmu koupil Adidas.

kampaň společnosti Reebok.
kampaň společnosti Reebok.

Podle dostupných informací už ale obrat k fitness kořenům začal fungovat a prodeje šly nahoru. „Reebok je na správné cestě, když vsadil na cvičení. Odráží to trend směřující ke společnému cvičení ve Spojených státech. Lidé právě teď shánějí oblečení do tělocvičny,“ chválí strategii Reeboku Matt Powell, sportovní analytik spoelčnosti NPD Group.

Prodej značky se tedy zatím nekoná, ale válka vyhraná není. Reebok má třeba stále nižší ziskovost než Adidas jako takový. Jeho manažeři ale věří, že ve druhé polovině budou prodeje ještě lepší.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.