Češi si nejčastěji vybírají prodejnu potravin, v níž nejvíce nakupují, podle polohy, šíře sortimentu a akčních slev. Umístění prodejny je důležité pro výběr obchodu pro 66 procent domácností, podle výběru zboží se rozhoduje polovina lidí a dle množství slev pak 43 procent zákazníků.
Při každodenních nákupech potravin Češi nakoupí 47 procent veškerého zboží ve slevách. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který zveřejnil Svaz obchodu a cestovního ruchu.
Zkažené či falšované jídlo. Nejvíc hříchů má Tesco, Albert a Kaufland |
„Překvapivě pouze pro šest procent domácností je při výběru nákupního místa důležitá přítomnost českého či regionálního zboží. Naproti tomu zboží v akcích jmenuje jako rozhodující fakt hned 43 procent obyvatel,“ uvedl analytik Zdeněk Skála z GfK Czech.
Pouze pro třináct procent českých domácností jsou hlavním místem pro nákupy menší prodejny. Obliba řetězců u spotřebitelů meziročně vzrostla o tři procenta.
Podle letáků s akčními nabídkami potravin nakupuje sedm z deseti domácností. Při nakupování se obsahem letáků řídí 57 procent mužů a 78 procent žen. Podle průzkumu neexistují velké rozdíly mezi jednotlivými věkovými kategoriemi.
Mezi lidmi se základním vzděláním bere při nákupu slevy v letácích v úvahu 76 procent z nich, u středoškoláků je to 73 procent a mezi vysokoškoláky pak 64 procent.