Metrostav v žalobě požaduje úhradu škody za nepředání všech částí staveniště a pravomocných povolení. Firma údajně kvůli prodloužení lhůty musela prodloužit i bankovní záruku, poukazuje také na mzdové nároky pracovníků, kteří měli být na stavbu nasazeni. K dispozici má znalecký posudek, ŘSD se chystá předložit vlastní.
Je proto možné, že soud nařídí vypracování posudku revizního.
Šéf Metrostavu věří, že firma v kauze Rath odsouzena nebude |
„Obchvat Kolína je zakázka, která je stavebně ukončená a vyfakturovaná s tím, že zhotovitel (Metrostav) si tam následně nárokuje další plnění,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Ředitelství proto nepředpokládá, že by se stavební firma v tomto sporu domohla dalších peněz, dodal mluvčí s tím, že celý spor je dosud na začátku a ŘSD bude rozhodnutí soudu respektovat.
Výstavba obchvatu, který z Kolína odvedl těžkou nákladní dopravu, oficiálně začala v březnu 2009. Osmikilometrový úsek silnice, který vyšel na více než dvě miliardy korun, byl slavnostně zprovozněn v prosinci 2012.
Tranzitní dopravou zatížený Kolín čekal na obchvat přes 40 let. Práce na přeložce s 12 mosty, které spolufinancovala Evropská unie, se zdržely kvůli výkupu pozemků, budování obchvatu zkomplikovaly také problémy s podložím. Stavebníci museli provést rozsáhlejší sanační práce, než původně předpokládali, a obchvat se kvůli tomu podle dřívějších informací ŘSD prodražil přibližně o 40 milionů korun.