Lidovky.cz

E-shopy zažívají rekordní žně. A vrchol teprve přijde

Ekonomika

  7:00
Vánoční sezona začíná rok od roku dříve. Nákupní vrchol ale vychází pravidelně na polovinu prosince. Rekordní den pro e-shopy letos připadl na pondělí, kdy se prodalo zboží za 700 milionů korun.
V supermarketu (ilustrační foto)

V supermarketu (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Předvánoční útok. Zatímco internetové obchody očekávají vrchol vánočních nákupů v týdnu mezi 14. a 18. prosincem, doménou kamenných prodejen jsou víkendy. O tom uplynulém, který byl v pořadí třetí adventní, lidé utráceli podle vyjádření obchodníků o desítky procent více než ve stejném období loni. O zájmu zákazníků svědčilo i plné parkoviště u obchodního centra v Praze na Zličíně.

Prostory pobočky České pošty ve vršovické Sportovní ulici jsou plné k prasknutí. Fronta se táhne od přepážek až před budovu a někteří lidé jsou po 45 minutách čekání na vánoční dárky značně rozladěni. Bude přitom ještě hůř. Vrchol nákupní horečky podle e-shopů přichází.

Za jediný den zvládl „Ježíšek“ v internetových obchodech utratit přes 700 milionů korun. Pondělí 14. prosince se tak stalo podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejen vrcholem letošní vánoční nákupní horečky, ale i nejúspěšnějším dnem v historii českých e-shopů.

Není ale všemu konec. Podle některých prodejců, například Alza.cz či Parfums.cz, největší nápor zákazníků přijde v dalších pracovních dnech. Celkem letos Češi na internetu nakoupí dárky za více než 25 miliard korun, což je o pětinu více než loni.

„Aktuálně se nacházíme v nejfrekventovanějším čase, v součtu uplynulého a tohoto týdne utratí zákazníci za zboží v internetových obchodech přes šest miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.