Předvánoční útok. Zatímco internetové obchody očekávají vrchol vánočních nákupů v týdnu mezi 14. a 18. prosincem, doménou kamenných prodejen jsou víkendy. O tom uplynulém, který byl v pořadí třetí adventní, lidé utráceli podle vyjádření obchodníků o desítky procent více než ve stejném období loni. O zájmu zákazníků svědčilo i plné parkoviště u obchodního centra v Praze na Zličíně.
Prostory pobočky České pošty ve vršovické Sportovní ulici jsou plné k prasknutí. Fronta se táhne od přepážek až před budovu a někteří lidé jsou po 45 minutách čekání na vánoční dárky značně rozladěni. Bude přitom ještě hůř. Vrchol nákupní horečky podle e-shopů přichází.
Za jediný den zvládl „Ježíšek“ v internetových obchodech utratit přes 700 milionů korun. Pondělí 14. prosince se tak stalo podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejen vrcholem letošní vánoční nákupní horečky, ale i nejúspěšnějším dnem v historii českých e-shopů.
Není ale všemu konec. Podle některých prodejců, například Alza.cz či Parfums.cz, největší nápor zákazníků přijde v dalších pracovních dnech. Celkem letos Češi na internetu nakoupí dárky za více než 25 miliard korun, což je o pětinu více než loni.
„Aktuálně se nacházíme v nejfrekventovanějším čase, v součtu uplynulého a tohoto týdne utratí zákazníci za zboží v internetových obchodech přes šest miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.