V Česku je nyní zhruba 120 obchodních center a 180 nákupních parků. Vyplývá to z údajů poradenské společnosti Cushman & Wakefield.
Nevhodné vánoční dárky je u řady obchodníků možné vrátit do půlky ledna |
Letos by měla v prodejních centrech přibýt prodejní plocha 78 tisíc metrů čtverečních, což je více, než bylo postaveno za rok 2015 i 2016 dohromady. Většinou půjde o rozšíření stávajících obchodních center. Největším novým projektem je právě rozšíření pražského Centra Chodov s prodejní plochou 35 tisíc metrů čtverečních.
Dále jde o nové nákupní centrum Central Jablonec, rozšíření IGY České Budějovice, rozšíření nákupního parku CPI Retail Park Třinec a tři nové nákupní parky - OC Pražská v Chebu, RP Horní Měcholupy a RP Písek.
„Do budoucna vnímáme potenciál pro výstavbu v centru Prahy, například projekt Savarin na Praze 1, Dejvice Center na Praze 6 nebo Palác Stromovka na Praze 7. Dále potom vidíme jasnou příležitost pro další development obchodních center v centru Plzně, Brna a Zlína,“ uvedl partner a vedoucí pronájmu maloobchodních prostor ve společnosti Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.
Nákupní centra existují v Česku již 60 let. 2. ledna 1957 bylo na pražském sídlišti Solidarita otevřeno první moderní obchodní středisko v Praze. Výstavba maloobchodních nemovitostí loni zpomalila. V roce 2016 byla dokončena pouze stavba obchodního centra Aupark v Hradci Králové a rekonstrukce Galerie Přerov. Developeři loni také otevřeli šest nákupních parků o nákupní ploše 18 000 metrů čtverečních.
Plocha 120 velkých obchodních center dosahuje v Česku zhruba 2,5 milionu metrů čtverečních. Nákupních parků je 180, jejich prodejní plocha je zhruba 800 000 metrů čtverečních.