Špatná fotografie
„Nejčastější chybou bývá špatná fotografie,“ popisuje situaci Lenka Fickerová ze společnosti MAFRA. Ačkoliv fotografie není hlavním důvodem, proč by měl být někdo zaměstnaný, je nutné ji vybírat pečlivě. Fotografie ukazuje vaši image, to, jak chcete, aby vás budoucí zaměstnavatel měl zapsaného.
Správné údaje
Napsat do životopisu špatné telefonní číslo nebo dokonce datum narození, není dobrý začátek. V prvním případě se k vám nikdy personalista nedostane, ale ani ten druhý nevypadá dobře. „Když nesedí data, tak je to úplně stejné, jako když máte v životopise napsanou hrubku,“ říká Fickerová.
„Často se stane, že se nemůžete na uvedené číslo dovolat, a když už se poštěstí, tak to není ten člověk, kterého chcete,“ popisuje častý problém personalistů Fickerová.
Dlouhé časové prodlevy
Personalisty vždy zaujme, když narazí na dlouhou periodu, ve které se ve vašem životopise nic nestalo. Podle ní je potřeba takové období vysvětlit.
Forma
„Záleží samozřejmě na tom, na jakou pozici se člověk hlásí. Je-li to nějaká kreativní pozice a ten člověk vám pošle standardizovaný životopis v europas šabloně, kterou našel na internetu, tak ho to už staví do slabší startovací pozice. Ale když je to pozice, kde jsou potřeba primárně ‚hard skills‘, tak na formě až tolik nezáleží,“ uvádí Fickerová
Sociální sítě
Existuje mnoho příběhů o tom, že někdo nedostal práci, protože byl často na fotkách v pohrouženém stavu. Pravdou však je, že sociální sítě jsou pro personalistu spíše ukázkou zájmů a koníčků.
„Ukazuje to, co je pro člověka důležité a co ho baví, případně, jestli by vůbec zapadl do týmu. Lidé jsou často na pohovorech svázaní stresem a nejsou schopní se otevřít. Ale pak na sociálních sítích vidíte, že třeba peče dorty a je zajímavý pro okolí a začnete se na něj koukat jinak,“ uvádí personalistka.
Podle Fickerové se v poslední době však situace spíše obrací. Není to již tolik o aktivitě samotných uchazečů, ale personalisté musí vyvíjet čím dál větší snahu, aby k sobě přilákali dostatek kvalitních zájemců.