Visa uvedla, že poskytne uvedenou částku na pokrytí nákladů na modernizaci platební technologie a marketing té restauraci nebo obchodu s potravinami, který přislíbí, že „nastoupí bezhotovostní cestu“. Nabídka platí pro 50 subjektů. Přihlášky začne vydavatel platebních karet přijímat v srpnu, e-shopy jsou z nabídky vyloučeny.
Zákazníci v těchto zařízeních budou za zboží a služby platit výhradně debetními a kreditními kartami anebo mobilními telefony.
Hotovost Visa už dlouho označuje za jednoho z největších konkurentů, kterého je třeba vytlačit z trhu. Jak uvedl šéf firmy Al Kelly, konverze šeků a hotovosti na digitální a elektronické platby je pro růst společnosti „prostředkem číslo jedna“.
V loňském roce se firma podílela 59 procenty na všech karetních transakcích v USA. Podíl rivalu Mastercard činil 25 procent. Platby hotovostí nicméně stále v USA s přehledem vedou. Podle posledních údajů centrální banky (Fed) z roku 2015 peníze figurovaly v 32 procentech všech spotřebitelských transakcí, zatímco na debetní karty připadlo 27 a na kreditní karty 21 procent.