Tohle auto založilo kategorii luxusních terénních aut. Do roku 1970, kdy se začal prodávat první Range Rover, byla terénní auta čistě užitkovými stroji. Nové auto britské značky se lišilo – mělo osmiválcový motor a svým majitelům dopřálo komfort srovnatelný s osobními auty.
Recept měl úspěch. Nyní je v prodeji již podruhé modernizovaná třetí generace tohoto auta. Range Rover ročník 2010 dostal několik úprav jako hlubší přední masku, nižší světlomety a další retuše, které mají opticky odlehčit jeho velké karoserii.
Nová verze má také technické lahůdky známé z aut nejvyšších tříd (jako barevný monitor místo klasických "ciferníků", centrální dotykový displej schopný současně promítat jiný obraz pro řidiče i spolujezdce, radarový tempomat atd.).
Range Rover přesto zůstal tím, čím vždy byl – autem, které můžete potkat před kasinem v Monte Carlu i v písečných dunách arabské pouště. Nevypadá nabubřele jako spousta dnešních luxusních SUV, spíš vznešeně. A nejen zvenku. Prostorný a skvěle zpracovaný interiér spoustou kůže, hliníku i ovladačů připomíná spíš jachtu než kabinu automobilu. Za velký volant se usadíte v pozici, ze které je skvělý rozhled.
Žádný jiný tohle neumí
HodnoceníZa volantem 4,5 * |
Možná nejtypičtější vlastností tohoto Range Roveru je, jak dokáže proplouvat krajinou. K ovládání nevyžaduje síly větší než malé, automatická převodovka řadí hladce a jeho pneumatické pérování pohlcuje nerovnosti stejně dobře jako nejlepší luxusní limuzíny. Range Rover je stabilní i ve vysokých rychlostech, které prozradí svištění vzduchu obtékajícího hranatou karoserii.
Také na silnicích nižších tříd překvapí svými schopnostmi, na auto své třídy vynikajícími. Naklání se, ale nijak dramaticky. Limitem je hmotnost, u prázdného vozu přesahující 2,7 tuny. Fyzikální zákony ani sebelepší podvozek neoklame, proto stabilizační systém zasahuje tak nekompromisně. Nebyl by to Range Rover, kdyby mu nezůstaly jeho terénní schopnosti.
Otočným ovladačem na středovém tunelu lze volit ze silničního a pěti terénních režimů, tlačítky kolem něj regulovat výšku podvozku či zapnout redukci. Pak se proklestí i těžším terénem, ovšem stále je třeba myslet na jeho hmotnost. Žádné jiné auto neumí tak dobře spojit terénní schopnosti s komfortním svezením na silnici a noblesou.
DATA
|