Američané patří k národu, který trojicí pedálů a „háčkem“ pohrdá snad nejvíce. Proto je s podivem, že právě z této země vzešla první velká kampaň za záchranu manuálního řazení.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
Americký magazín Car and Driver spustil kampaň za záchranu ručního řazení, kterou chce apelovat jak na automobilky, tak i na samotné zákazníky, protože právě zákazník je ten, kdo ovlivňuje rozhodování výrobců.
Car and Driver uvádí, že by moc rád dostal u některých aut na výběr. Například se mu nelíbí, že Ferrari 458 Italia stále nemá v katalogu příplatkové výbavy manuál. Také si posteskl, že jen 30 % nových řidičů v USA má řidičák na manuální převodovku.
Car and Driver tvrdí, že se řidiči stále více spoléhají na samotné auto a jeho elektroniku, což otupuje jejich schopnost dobře auto řídit. Manuální převodovka prý nutí řidiče více auto vnímat a zapojit se aktivně do řízení. Také si redaktoři rýpli, že u manuálu vám nezačne auto samo akcelerovat, nebo se vám nerozjede, když zapomenete u nastartovaného auta volič převodovky v poloze D.