Lidovky.cz

Vzbudila očekávání, teď je nikdo nechce: 10 aut, na která se zapomnělo

Ekonomika

  10:38
PRAHA - Trh je mocný čaroděj a občas se jeho pochody moc předvídat nedají. Automobilky tak čas od času vypustí auto, které vyvolá vlnu zájmu, ale během několika málo let se na něj úplně zapomene. Prostě se nechytne, nebo velmi brzy vyjde z módy. Některá auta jsou ale jednoduše jen špatná nebo příliš drahá a zákazníci jdou ke konkurenci, nebo si koupí jiný model značky.

BMW řady 6 foto: BMW

1. Honda Legend
Je velká, drahá, těžká, žere a nejede. Takhle se o luxusním sedanu Honda Legend vyjadřovalo mnoho kolegů. Přitom nabízí docela sofistikovaný pohon všech kol, jenže k čemu to je, když v Evropě nenabídnete výbavu na přání, slušný diesel a několik dalších motorů. Honda si s Legendem sama vykopala jámu a sama do ní spadla. Na tohle auto se zapomnělo a my se vůbec nedivíme.

2. Fiat Croma
Před časem se nás někdo zeptal, zda Fiat vyrábí i nějaké auto střední třídy. Nemohli jsme se rozpomenout, až pak nás napadl Fiat Croma. A proč se tomuhle autu zákazníci vyhýbají? O Fiatu se traduje, že uměl dělat hlavně malá auta a čím větší auto, tím větší průšvih. Image značky a zastaralá paleta motorů tak házejí modelu Croma rovněž klacky pod nohy.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

3. Renault Modus
Kompaktní mix mezi hatchbackem a MPV měl být obrovský hit, ale neujal se. Těžko říci, proč lidé nechtěli Renault Modus. Nelíbil se jim? Byl příliš drahý? Nebo prostě jen přišel v nevhodnou dobu? Přesto Modus v nabídce stále zůstává, ale my ho na silnici nepotkali snad rok. Renault takhle šlápnul vedle už mnohokrát, třeba s modelem Vel Satis či Avantime.

4. Opel Zafira
Ve své době tohle bylo nejpokrokovější MPV s chytrým a jednoduchým systémem sklápění sedadel. Jenže postupem času konkurence Opel Zafira dohnala a mnohdy i předehnala. Navíc teď přišla nová a docela zajímavá Meriva. Na Zafiru se ještě nezapomnělo úplně, ale je to jeden z horkých kandidátů na vyřazení.

5. Saab 9-3
Saab sotva přežil, a to jen díky intervenci Spykeru. O novém modelu Saab 9-5 se mluvilo hodně a prý od něj máme hodně čekat. Ale co ostatní modely? Jsou vůbec nějaké v nabídce? Jsou, například Saab 9-3, který krom velké ceny a nejisté budoucnosti nemůže nic nabídnout. Motory nepatří k nejmladším, design se stal poněkud anonymním a vůbec se nedivíme zákazníkům, kteří raději koupili Insignii, Mondeo nebo cokoli jiného.

Čtěte více:

6. BMW řady 6
BMW si koleduje. Vyrábí již tolik prapodivných rádobystylových modelů, které se přizpůsobují různým módním vlnám, až se ani nebudeme moc divit, že dopadne podobně jako jiní výrobci se svými "experimenty". V současnosti je v kurzu vulgární BMW X6 a klasické kupé BMW řady 6 tak smutně čeká v koutě, až si ho někdo všimne. Očekávaný nástupce to snad napraví.

7. Jakákoli Lancia
Docela se divíme, že tato značka ještě existuje. Zákazníci zřejmě pochopili, že nemá cenu si připlácet za auto, které je se tváří jako luxusní a lepší, ale není takové. Nová Lancia Delta nás například velmi zklamala, ačkoli její design vyvolá spoustu pozornosti a reakcí (ať už kladných či záporných). Značku stejně čeká nejistá budoucnost, takže je dost dobře možné, že se na ni brzy zapomene úplně.

8. Peugeot 807
Nový model Peugeot 5008 je jeden z nejlepších Peugeotů poslední doby, co se jízdních vlastností a celkového dojmu týče. Přitom i větší a starší model Peugeot 807 svým projevem nebyl vůbec špatný a celkově to bylo povedené auto. Zákazníci mu ale z nějakého podivného důvodu na chuť nepřišli a na silnici takové auto skoro nepotkáte.

9. Porsche Cayman
Nejdříve okolo malého Porsche Cayman bylo hrozné haló, ale pak všechno utichlo. Mají snad zákazníci raději klasické kupé 911, která je přeci jen "víc Porsche" a není o moc dražší? Nebo si snad kupují raději Boxster, který má sundavací střechu a je více cool? Cayenne a Panamera jsou pak kapitolou samou pro sebe. Nesmíme také zapomínat, že Nissan 370Z stojí o půl milionu méně a rozhodně není o půl milionu horší. A Audi TT RS je zas pro mnohé zvladatelnější. Cayman to má zkrátka těžké a opravdu se na něj zapomíná.

10. Mercedes-Benz CLC
Na zastaralý interiér z předchozího Mercedesu třídy C se automobilka pokusila naroubovat rádoby moderní karosérii. Jenže celé se to ještě montuje v Brazílii a nedá se říci, že by Mercedes-Benz CLC nějak fungoval. Mercedes si rovněž troufá v oblasti nastavování cen, proto se nedivíme, že někteří zákazníci raději volí obyčejné, pohledné a modernější modely třídy C, nebo odejdou ke konkurenci, například pro BMW řady 1.

Bonus: Jakékoli BMW s benzínovým šestiválcem a pohonem zadních kol

Všimli jste si, co vozí snad všechna prodaná BMW na víku kufru? Dnes už na označení 325i nebo 330i nenarazíte. Zákazníci zapomněli, co mnichovská automobilka uměla vždycky nejlépe – dynamické sedany s výtečnými řadovými šestiválci a pohonem zadních kol. Jestli to takhle půjde dál, automobilka bude mít pádný důvod nahradit tradiční šestiválce přeplňovanými čtyřválci a přejít k pohonu předních nebo všech kol. A toho se docela bojíme.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.