Lidovky.cz

Speciální elektromobil svištěl rekordní rychlostí 468 km/h

Elektromobilita

  19:17
PRAHA - Solné pláně v americkém Bonneville byly svědkem překonánání dalšího rychlostního rekordu. Tentokrát triumfoval tým státní univerzity v Ohiu, když rozjel svůj elektromobil Venturi Buckeye Bullet 2.5 na 468 kilometrů v hodině a překonal tak vlastní výkon 437 km/h z roku 2004.

Stroj Venturi Buckeye Bullet 2.5. foto: Autoweb.czReprofoto

Stroj je pouze vývojovým mezistupněm ke zcela nové konstrukci, s níž chtějí studenti zvednout příští rok laťku ještě výš.

Tým z Ohio State Univesity jezdí do Bonneville už řadu let. Vloni tu se speciálem Bullet 2 překonal světový rychlostní rekord v kategorii vozů s palivovými články a vozů s elektrickou trakcí. Ve dvou jízdách dosáhl průměru 487,433 km/h, překonali tedy magických tři sta mil v hodině. Do letoška drželi studenti již zmiňovaný světový rychlostní rekord s elektromobilem Buckeye Bullet 1. Stejnému stroji stále patří americký národní rekord v kategorii elektromobilů: 507 km/h.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Pro letošek oprášili studenti Bullet 2, vyhodili palivový článek a na jeho místo usadili baterie od A123 Systems. Venturi Buckeye Bullet 2.5 měl sloužit především k testování nové techniky, tým totiž pracuje na stroji Buckeye Bullet 3. Ten bude od začátku koncipovaný jako elektromobil. Na pláně by měl vyrazit za rok.

Bullet 2 s palivovým článkem v roce 2009 překonal rychlost 300 mil v hodině - podívejte se

Navzdory nečistému původu překonal Bullet 2.5 sám sebe, když se rozjel až na 478 km/h. Průměrem ze dvou jízd pak vyšlo zmiňovaných 468 km/h.

Výlet do Bonneville nebyl bez problémů. Pro stanovení platného rekordu je třeba odjet vytyčenou trať v obou směrech, a to s maximálně šedesátiminutovou přestávkou. Právě časový limit se týmu několikrát nepodařilo dodržet, načež prudký vítr další pokusy zcela znemožnil. Až v pondělí 23. 8. 2010 odpoledne vyšlo vše na výbornou.

Autor:


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

BYD Explorer No. 1 je lodí speciálně navrženou pro přepravu elektromobilů z...

VIDEO Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

Kolik se dá za 7,5 miliardy dolarů (a tři léta) postavit rychlonabíječek? S...

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Smutné jaro v Tesle. Prodeje klesají, Musk se chystá propouštět ve velkém

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje zredukovat počty svých zaměstnanců o více než deset...

Naprostá katastrofa, říkají analytici. Tesle poprvé za čtyři roky klesl odbyt

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Odbyt amerického výrobce elektromobilů Tesla se v letošním prvním čtvrtletí snížil o téměř devět...

Elektromobil Xiaomi jde na dračku, za pár dní má přes 100 000 objednávek

Xiaomi SU7

VIDEO Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi získal za necelý týden více než 100 000 objednávek pro svůj...

V Česku loni rekordně přibylo dobíjecích stanic. Počet stoupl téměř o polovinu

Poslední nabíjení Enyaqa na cestě, u nabíječky E.ON na Vystrkově u D1.

VIDEO Česko loni zažilo boom dobíjecích stanic pro elektroauta. Stanic loni přibylo až o 40 % a na konci...

Autoprůmysl v Česku slibuje, že kvůli elektromobilům propouštět nebude

Škoda zahájila výrobu baterií pro elektromobily v Mladé Boleslavi.

VIDEO Firmy Robert Bosch, Brisk a skupina JTEKT, které vyrábějí komponenty do aut, neplánují v...

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.