Ale to je otázka spíše na nějaký finanční magazín...
Důležité je, že i letos přišla na trh nová a rychlejší auta, podepsaly se nové dohody, konaly se velké autosalony a ropa stále tekla proudem (někdy doslova).
9.Volvo patří ČíňanůmTradiční švédská automobilka dlouho nemohla najít nového majitele, Ford ji už nechtěl. A pak se objevil zájemce z Číny. Nové produkty ale napovídají, že bychom se nemuseli o budoucnost Volva strachovat. Letos chtěli také v Číně převzít otěže automobilky Hummer, ale to nějak nedopadlo... Takže Hummer skončil. |
8. Rekordní prodeje Škody-Auto
Škoda-Auto naproti tomu zaznamenala rekordní rok. Například v září prodala nejvíce aut v historii za jediný měsíc a celý rok 2010, ačkoli ještě neznáme přesná čísla, bude opět rekordní. Dokáže automobilka Škoda, která je hlavním tahounem naší ekonomiky, již brzy překonat metu jednoho milionu vyrobených a prodaných aut? Každopádně to znamená, že se chloubě našeho průmyslu daří.
7. Porsche bude stavě nové VolkswagenyZatímco ještě před rokem a půl to vypadalo, že Porsche ovládne celý Volkswagen, málem samo skončilo v konkurzu... Nakonec je to právě Volkswagen, který převzal iniciativu, ale důležitost značky Porsche si uvědomuje. Svěřil jí dokonce náročnou práci – vyvíjet platformy pro luxusní a sportovní modely celého koncernu. Audi bude nadále stavět pouze základy SUV. |
6. Za nehody Toyoty mohou zákazníci
Pamatujete na gigantickou svolávací akci, kdy do servisu musely miliony aut značky Toyota kvůli vadnému plynovému pedálu a "samovolné akceleraci"?
Podrobná analýza nehod ukázala, že za velkou část z nich mohli sami zákazníci! Neuměli prostě šlápnout na brzdu a někteří je dokonce způsobili i úmyslně, buď jako pojistný podvod, nebo jako snahu vysoudit z automobilky peníze.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
I přes rozrůstající se rádobyekologická omezení se letos urodilo plno rychlostních rekordů. Bugatti Veyron Super Sport se stal s hodnotou 431,072 km/h nejrychlejším autem planety, G-Power Hurricane RR je s rychlostí 372 km/h nejrychlejší čtyřdveřový sedan na světě a Pagani Zonda R je nyní s časem 6:47 nejrychlejší osobní auto na Nordschleife. Nová auta jsou tak stále dokonalejší.
2. Protesty řidičů proti šikaně
Letos to bylo vůbec poprvé, kdy dali motoristé nahlas najevo, že nesouhlasí s rostoucí šikanou. V lednu se konaly první protesty proti nesmyslně a neúčelně zaváděným rychlostním omezením na hlavních komunikacích nejen v Praze, ale v celé republice.
Řidiči už nechtějí dále snážet nesmyslné omezování svobody individuální osobní dopravy, které vůbec nevede k proklamovanému zvýšení bezpečnosti a snížení emisí.