Lidovky.cz

Peugeot RCZ aneb Francouzi už zase umí dělat auta pro radost

Ekonomika

  10:50
Peugeot RCZ vypadá jako koncepční studie, ale můžete si ho koupit. Francouzi si snad vzpomněli na doby, kdy vyráběli auta, která byla radost řídit.

Peugeot RCZ foto: Peugeot

V Peugeotu se něco děje. Vypadá to, že se po dlouhé době opět vrací k autům pro náročnější řidiče, pro které auto není jen dopravní prostředek. Poslední takový vůz byl téměř čtvrt století starý model 205 GTI. Auto, které se stalo jedním z nejlepších rychlých hatchbacků všech dob.

Peugeot RCZ

Nyní je tu Peugeot RCZ. Překvapí už to, jak má blízko ke stejnojmenné koncepční studii z frankfurtského autosalonu 2007 – včetně výrobně náročné střechy s dvojitě vybouleným zadním sklem, které na jiných podobných kupé nenajdete.

Jen u tvarů však naštěstí nezůstalo. Peugeot RCZ totiž i jezdí tak, jak vypadá. Ano, má pohon předních kol a používá technické základy z hatchbacku či kombi 308 včetně jednodušší (a levnější) vlečené zadní nápravy s torzní příčkou, avšak řídí se mnohem lépe.

Peugeot RCZ

Jeho interiér vás příjemně obklopí a řadicí páka je nejen kratší, ale také mnohem přesnější než příšerné převodovky většiny současných peugeotů. Volant má optimální průměr a přenáší nebývale informací o situaci předních kol. A při rychlé jízdě RCZ vzdáleně připomene 205 GTI. Netrpí takovou nedotáčivostí jako současné peugeoty, dokonce se v rychle projížděné zatáčce při ubrání plynu lehce přetáčí. Takže si i náročnější řidiči užijí. Ani nastavení pérování není špatné, RCZ dokáže být dostatečně komfortní na rozbitějších silnicích – a přitom schopné, stabilní.

Peugeot RCZ

Byl by hřích nepořídit si jej s nejsilnějším motorem. Levnější verze totiž budou jezdit jinak: mají odlišné nastavení podvozku, převodovky, řízení i brzd. Nejsilnější motor, přeplňovaná šestnáctistovka s vysokým výkonem 200 koní, netrpí prodlevou turbodmychadla a chová se skoro jako atmosférický motor mnohem většího objemu. Navíc dokáže jezdit v zásadě za příděl paliva, který slibuje výrobce, což dnes vůbec není samozřejmé. Kupé si ovšem nepořizují pragmaticky smýšlející zákazníci. Peugeot RCZ skvěle vypadá, ale rodinu v něm nepřevezete. Zadní sedačky má jen, "aby se neřeklo", spíše poslouží pro další zavazadla.

Peugeot RCZ

Pokud ale bude potřeba převézt něco delšího, jejich opěradla lze sklopit. U kupé se přepravní kapacita neřeší. Důležité je, jak jezdí. Tohle dokáže uspokojit i náročnější řidiče. Pokud budou i další auta od Peugeotu tak dobrá jako RCZ, je nač se těšit.

Autor:
Témata: Auto, Peugeot RCZ, Peugeot
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.