Kdo si chce pořídit rodinné kombi s pohonem všech kol a automatickou převodovkou a nechce za něj dát kolem milionu, má jen málo možností. Jednou z nich je Superb 4x4 s převodovkou DSG.
Sílu na jednotlivá kola přitom rozděluje již čtvrtá generace mezinápravové spojky Haldex. Když pojedete Superbem 4x4 rychle, v zatáčkách už ani nepocítíte, kdy se připojila zadní kola. Haldex neruší, jen tiše a efektivně pracuje a Superbu dává překvapivé schopnosti všude, kde to klouže.
Tohle auto má totiž svého řidiče spíše rozmazlovat. Je tiché a komfortní. Jeho podvozek výborně tlumí nerovnosti, přitom zůstává stabilní ve vysokých rychlostech a v rychle projížděných zatáčkách. Tam pomůže také přesné, i když trochu odtažité řízení.
Auto nemá klasický automat s hydrodynamickým měničem, nýbrž šestistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Jezdí se s ní ale stejně pohodlně. V samočinném režimu pracuje hladce a rychle – někdejší trochu trhavé rozjezdy vozů vybavených převodovkami DSG už nehrozí. A s testovaným dvoulitrovým turbodieselem si dobře rozumí. Právě jemu toto velké kombi vděčí za rozumnou dynamiku. Motor je tichý, dobře odhlučněný a nevibruje do interiéru. Vtipy na staré rachotící motory TDI jsou tedy minulostí.
Superb se může měřit s nejlepšími konkurenty, navíc si vystačí s rozumným přídělem nafty. Silnější verzi stejného motoru s výkonem 170 koní v kombinaci s DSG a pohonem všech kol ale Škoda nenabízí – na rozdíl od Volkswagenu. Že by koncernová hierarchie?
Asi největším trumfem Superbu je prostornost. Cestující na zadních sedačkách si užijí prostor srovnatelný s luxusními limuzínami a kombi má doslova obří kufr. Akorát neumí udělat ze sklopených zadních sedadel rovinu navazující na dno kufru, jinak by auto nemělo chybu.
Cenově vůz odpovídá svým konkurentům. Dá se sice pořídit levnější kombi střední třídy, ale nebude tak prostorné. Superb Combi se ovšem díky svým přepravním schopnostem a také komfortu může měřit s kombi vyšší střední třídy dražších značek, jež ovšem začínají až zhruba na milionu. Takže to není špatná koupě. .