Automobilka známá jako výrobce motocyklů či malých a terénních aut vyrukovala s ambiciózní novinkou: svým prvním vozem střední třídy. Kizashi má rozumnou velikost a vypadá téměř "atleticky". Nechce totiž pokořit své konkurenty velikostí kabiny nebo kufru, ale schopnostmi. Uvnitř je jen průměrně prostorné, zato skvěle přehledné.
Jednoduše uspořádaný interiér je navíc perfektně zpracovaný a dobrý dojem udělají i dveře, zavírající se s tlumeným zaklapnutím. Skoro jako v autech drahých značek, které Kizashi připomíná svým chováním na silnici. Nejdříve si všimnete dnes již nezvykle citlivého řízení s rychlým převodem, které do volantu posílá více informací než systémy většiny dnešních sedanů. Kizashi ochotně reaguje na všechny povely, a jakmile se trochu osmělíte, zjistíte, že jsou jeho limity výše, než jste čekali.
Je to totiž výborně vyvážené auto se skvělým podvozkem. V zatáčkách se naklání jen minimálně, a když už čekáte, že začne ze zatáčky klouzat ven, dokáže ji ještě utáhnout, aniž by se dostalo do smyku. Schopnostmi je srovnatelné se sedany prestižních německých značek.
O jednom z nich se říkalo, že má "podvozek rychlejší než motor". Tohle úsloví se hodí i na Kizashi. Právě motor by mohl být jeho největším handicapem, alespoň co se týče prodejů. Ne že by byl špatný nebo slabý, ale je jen jediný: benzinový čtyřválec 2,4 litru. Ten se nabízí buď se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy, nebo bezestupňovým automatem a náhonem na všechna kola, který jsme testovali. Pokud není potřeba, můžete inteligentně pracující čtyřkolku vypnout a spolehnout se na pohon předních kol.
Suzuki Kizaschi 2,4 CTVRozměry 4650x1820x1470 mm |
To by mělo snížit spotřebu, jež se přesto pohybuje spíše kolem deseti litrů – i přes efektivní převodovku. Ta ale požitek z jízdy spíš kazí, nastaví otáčky a mění převod za monotónního zvuku motoru. Naštěstí lze přepnout na "manuální" režim se šesti nastavenými převody, ovládaný páčkami pod volantem.
Mohlo by to být ale ještě lepší. Suzuki nahrazuje nemožnost většího výběru verzí i příplatkových položek fantastickou standardní výbavou, za kterou by se u rivalů bolestně připlácelo. Dokud však nepřijde dieselová verze, většina kupců aut střední třídy o Kizashi asi ani nezavadí. Kdo si k němu cestu najde, litovat nebude. Za takové peníze jen těžko najde lépe jezdící sedan.