Lidovky.cz

Nový Ford C-MAX: otcovská zábava

Ekonomika

  18:00
Ford C-Max druhé generace uspokojí ty, pro něž byl předchůdce příliš malý. ani větší sedmimístná verze sice neskýtá prostorové zázraky, zato je zábavná. Možná největší nevýhodou první generace Fordu C-Max byla velikost. Jen pětimístné auto nebylo o moc větší než model Focus, ze kterého vycházelo. Jezdilo skvěle, ale plejádu triků s přizpůsobivým interiérem ani možnost sedmimístné verze nenabídlo.

Tvary Fordu C-MAX se nemusí líbit všem. Tohle auto však jezdí líp než konkurenti.

Proto se Ford inspiroval svými francouzskými konkurenty a nyní nabízí hned dvě verze C-Maxu. Pětimístnou a o 14 cm delší sedmimístnou nazvanou Grand C-Max, přidávající dvojici sedaček sklápěných do dna kufru a praktické posuvné druhé boční dveře. Ty oceníte jak v omezených prostorech při parkování, tak při nakládání dětí na zadní sedačky.

Vnitřek vozu

Stejně jako u rivalů však neplatí, že by se ve Fordu Grand C-Max mohlo běžně vozit sedm dospělých. Dvě sedačky navíc poslouží spíš dětem. Dospělí pasažéři se budou muset "složit" a po pár kilometrech začnou protestovat.

Druhá generace vozu Ford C-Max má o dvě sedačky navíc.

To však není výtka. ačkoliv se Grand C-Max počtem odkládacích prostor nemůže srovnávat s některými konkurenty, jeho takřka futuristická kabina je promyšlená.

Sedačky v druhé řadě lze nezávisle sklápět do roviny s dnem kufru a složené přiklopit k první řadě či úplně vyndat. Prostřední sedadlo jde sklopit a uložit do pravé zadní sedačky, čímž uvolní uličku pro lepší přístup na poslední dvě zadní sedadla, jež ve složeném stavu tvoří dno kufru.

Ford C-MAX uspokojí ty, kteří byli s jejím předchůdcem nespokojeni kvůli příliš malé velikosti.

Tohle auto má totiž i jiné priority než jen odvézt rodinu se vším jejím haraburdím. Mělo by zaujmout i řidiče. Dokáže být velice komfortní, a to i na rozbitých silnicích. Nerovnosti pohlcuje příkladně, přitom jeho vyspělý podvozek netrpí nepříjemným houpáním v zatáčkách, kde skvěle sedí a dává autu až neuvěřitelnou stabilitu. Leccos se však změnilo.

Stejně jako nový Ford Focus stojí i C-Max na nové globální platformě a kvůli závodům o co nejnižší spotřebu i emise má tupější řízení s elektrickým posilovačem. Přesné a skvěle nastavené, avšak ne tak sdílné jako dříve. Přesto jde stále o jedno z nejzábavnějších aut své třídy.

Tohle auto má i jiné priority než jen odvézt rodinu se vším jejím haraburdím.

Platí to i pro verzi s naftovým motorem 1,6 litru, lákající především nízkou spotřebou. V nejnižších otáčkách moc nejede, malý objem se projeví, ale díky výborné šestistupňové převodovce z ní lze dostat maximum.

Ford se nechal inspirovat svými francouzskými konkurenty a nyní nabízí hned dvě verze C-MAXu.

Jinými slovy, ucházející výkony při spotřebě kolem šesti litrů na 100 kilometrů, úsporná jízda ji sníží i pod pět. Ford C-Max zkrátka dokazuje, že nutnost pořízení většího rodinného auta nemusí znamenat útrpnou nudu za volantem?

Autoři:
Témata: Auto, Ford C-MAX, Ford, Kufr
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.