Lidovky.cz

Suzuki Alto: malé, laciné a příjemné

Ekonomika

  11:40
Suzuki Alto připomene starší doby, kdy levná auta levně vypadala, ale také docela dobře jezdila. Parádu s ním asi neuděláte, zato si v něm můžete užít trochu zábavy.

Suzuki Alto foto: Reprofoto

Od nejmenších aut žádné zážitky nikdo nečeká. Automobily třídy "mini" mají být mrštné ve městě, úsporné a hlavně levné. Proto se nová generace Suzuki Alto vyrábí v Indii.

Alto je nabízeno v jediné verzi, což také šetří výrobní náklady. Jeho podoba však byla rozumně zvolena, miniaturní čtyřmístný hatchback má pět dveří, ne jen tři. Vepředu je místa dost, ale dozadu se pohodlně vejdou jen děti nebo menší dospělí. U tři a půl metru dlouhého autíčka to však není nic neobvyklého.

Z HISTORIE:

Ani kufr prostorností právě nevyniká, navíc přístup do něj trochu omezuje vysoký nárazník. A páté dveře lze otevřít jen klíčem, nebo dálkově páčkou od řidiče. Když je potřeba převézt něco většího, lze si pomoci sklopením na polovinu dělených zadních opěradel, která šikmou plochou plynule navážou na dno kufru.

Otočíte klíčkem a...

Že je Suzuki Alto levné auto, poznáte hned, jak do něj usednete. Interiér byl poskládán z tvrdých plastů několika odstínů šedé a některé mezery mezi díly jsou větší, než je dnes zvykem. Zadní okna nejsou stahovací, ale jen vyklápěcí.

Na šedošedý interiér ale brzy zapomenete. Volant je velký tak akorát, řadicí páka pěkně po ruce a výhled dobrý. Otočíte klíčkem, Alto se roztřese a začne drnčet.

Interiér vozu Suzuki Alto.

Ano, je to tříválec. V nízkých otáčkách litrový motůrek moc živý není, ale rád se vytáčí, a jakmile ručička otáčkoměru mine čtyřku, překvapí svým zanícením. Alto dokonce působí jako rychlejší, než napovídají údaje. Celé auto totiž neváží ani 900 kilogramů, takže silnější motor nepotřebuje. Městem se dokáže proplétat s hbitostí a k otočení mu stačí jen devět metrů.

Vůz nicméně dokáže pobavit i mimo město. Má komfortně měkčí podvozek, ale když se odvážíte jet rychleji, spolupracuje.
Jen v řízení toho není moc cítit, zato přesná pětistupňová převodovka funguje skvěle.

Ušetříte

Cestování Altem nebude drahé. Palubní počítač nemá, ale za tři stovky kilometrů nepříliš úsporné jízdy spolykalo půl pětatřicetilitrové nádrže, tedy zhruba 5,8 litru na 100 km.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejmenší Suzuki není drahé ani na pořízení. Prodává se v jediné verzi za necelých 195 tisíc korun, a to s jedinou výbavou. Ta má vymoženosti jako klimatizaci, elektrické ovládání předních oken či dálkově ovládané centrální zamykání, u konkurentů obvyklé jen v dražších verzích nebo za příplatek. Nad laciným interiérem pak mávnete rukou, a pokud vás řízení baví, Alto si i užijete.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.