Lidovky.cz

Up! Tohle bude nová malá škoda

Ekonomika

  9:17
Malý Volkswagen s tříválci napovídá chystané a dlouho očekávané supermini mladoboleslavské Škody. Uvidíme ho už velmi brzy.

Volkswagwn Up! foto: Autoweb.cz

Před pár dny jsme napsali, že je nová Kia Picanto nejlepším autem v segmentu A. Nyní ale bylo konečně oficiálně představeno malé auto od Volkswagenu, které má všechny předpoklady sebrat nadějnému supermini Kia toto ocenění. Sice bude ještě chvíli trvat, než se novým Volkswagenem Up! (a příbuzným malým automobilem Škoda) svezeme, ale už teď víme o věcech, které konkurenci pěkně zavaří.

VÍCE INFORMACÍ..

Více informací Volkswagen zvěřejní na autosalonu ve Frankfurtu, kde se nový model Up! představí veřejnosti. Zajímavé bude sledovat, zda vedle tohoto Volkswagenu ukáže příbuzný model i česká Škoda.

Nový 3,54 m dlouhý Volkswagen Up! Totiž přichází s novou generací tříválců, které mají slušné výkony, ale také velmi nízkou spotřebu. Volkswagen také spouští nový program financování, který má auto přiblížit širokým masám a automobilka se netají tím, že se bude jednat o podobnou revoluci, kterou v 50. letech zahájil VW Beetle. Doufejme, že plno lidí dostane rozum a vymění konečně bicykl za auto...

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Volkswagen Up! se začne prodávat v prosinci 2011 a v nabídce budou tři verze – "Take Up!" bude základní nejlevnější, lépe vybavená a na komfort zaměřená se bude jmenovat "Move Up!" a nejluxusnější ponese označení "High Up!" a budou z ní vycházet ještě dvě verze Up! Black a Up! White.

VW Up! těží z poměrně dlouhého rozvoru – délkou 2,42 m je jen o 3 cm kratší než rozvor Škody Fabia. Uvnitř tak bude zaručeně dostatek místa pro čtyři dospělé. I tak ale Volkswagen slibuje poměrně velký zavazadlový prostor – v základním uspořádání 251 litrů, po sklopení zadních sedadel až 951 litrů.

Volkswagwn Up!

Litrový tříválcový motor, který Volkswagen Up! použije, má výkon 60 nebo 75 koní. Bohužel se v tiskové zprávě neuvádí, zda se jedná o přeplňovanou jednotku či nikoli (britský Autocar ale píše, že jsou oba motory přeplňované). Spotřebovat má 4,2 nebo 4,3 litru na 100 km a s emisemi se vejde pod 100 g/km CO2. V nabídce bude i verze na CNG, která bude mít výkon 68 koní a spotřebu 3,2 kg plynu na 100 km. Snížení spotřeby má pomoci například standardně dodávaný systém stop/start.

Volkswagwn Up!

Zajímavostí je také systém City Emergency Braking, který je aktivní v rychlostech do 30 km/h. Pomocí laseru monitoruje dění před vozem a v případě náhlé překážky umí vozidlo úplně zastavit a tak buď zabránit kolizi, nebo aspoň minimalizovat její následky. Volkswagen tvrdí, že to pomůže minimalizovat typické městské nehody z nepozornosti.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.