Lidovky.cz

Korejské zjevení: Hyundai mění pravidla

Ekonomika

  8:05
Přes tři stovky koní z velkého šestiválce, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Opravdu, řeč je o vozu značky Hyundai. Sporťák Genesis Coupé mění zažitá pravidla.

Hyundai Genesis Coupé

Tohle auto se k nám původně nemělo dostat. První sportovní kupé s pohonem zadních kol od značky Hyundai vzniklo pro americký trh, kde se prodává od roku 2009. V USA bylo skvěle přijato, a tak se jej automobilka rozhodla dovážet i do Evropy, kde by jí mohl zlepšit jméno.

Proč by si ale Evropan měl kupovat sportovní kupé zrovna od Hyundai?Možná proto, že je jedním z mála nekomplikovaných aut, zrozených jen pro zážitky z řízení. To vycítíte už z jednoduchého interiéru pro dva dospělé a možná dvě děti, který nevábí luxusními materiály. Jen by zvýšily cenu vozu, jenž má nabídnout adrenalin za rozumný peníz.
Šestiválcová verze umí zvýšit tep. Zmáčknete startovací tlačítko – a kabinu prostoupí dunění. Rozjedete se – a záhy zjistíte, jak je kupé natěšené vyrazit vpřed. Pomáhá si k tomu až přehnanými reakcemi na plynový pedál.

Hyundai Genesis Coupé

Motor díky velkorysému objemu 3,8 litru auto lehce rozhýbe takřka na volnoběh a za hranicí čtyř tisíc otáček se rozjede plnou silou. Výkon 303 koní dostanete v 6300 otáčkách, po jejichž překonání elán motoru poleví. Nejlépe funguje mezi čtyřmi a šesti tisíci, kde ho můžete snadno udržovat díky tuhé, ale přesně jdoucí řadicí páce. Zprvu těžší řízení s narůstající rychlostí zjemní, ale do volantu stále přenáší dostatek informací. A Genesis vám dává dost zpráv o tom, co se s ním děje, i přes sedačku.

Hyundai Genesis Coupé

O to větší je škoda přehnaně reagujících brzd, které není snadné dávkovat.
Ještě semi nestalo, že bych k testovacímu autu dostal písemné doporučení k vypnutí stabilizačního systému. Ten, kterým je Genesis Coupé vybaven, je až přehnaně přísný. Ale jen ho vypnete, zjistíte, že se tohle auto dá v zatáčkách krásně řídit plynem. Díky samosvornému diferenciálu, který slabší verze s přeplňovaným čtyřválcem nemá, může být ideálním autem pro ty, kteří rádi driftují – jezdí kontrolovaným přetáčivým smykem.
Jen pozor na hrboly. Tvrdší podvozek při rychlé jízdě nezvládá zcela kopírovat rozbité silnice, auto se pak rozkmitá a v zatáčkách trochu odskakuje.

V tomto ohledu za svými konkurenty zaostává. Jenže – jakými konkurenty?
Za tyhle peníze nic podobného a tak rychlého nekoupíte. Genesis Coupé je jednoduché, poctivé a mimořádně levné sportovní auto. Pár nectností mu musíte odpustit, ale jako celek dává perfektní smysl. 

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.