Lidovky.cz

Kupé nemusí být sportovní

Ekonomika

  7:00
V kupé značky Mercedes začal být trochu zmatek. Nyní je tu dvoudveřová třída C, která situaci vyjasňuje. Na nic si nehraje, spíš se snaží dělat věci dobře. Může být sportovní, ale pořád je to Benz. Jak osvěžující...

V kupé značky Mercedes začal být trochu zmatek. foto: Mercedes-Benz

S modernizací třídy C se v nabídce Mercedesu objevila nová verze kupé. Ta nemá být nástupcem třídveřového hatchbacku CLC ani náhradou CLK. Nejlepší bude brát ji prostě jako kupé třídy C. To je o několik centimetrů delší a nižší než sedan, navíc téměř všechny panely karoserie má nové.

ČTĚTE TAKÉ:

Interiér je kvalitní a ani náročným v něm nebude nic chybět. Pozici za volantem lze velkoryse nastavit, dozadu se však pasažéři budou muset nasoukat a jejich hlavy trochu omezí střecha, obvyklá daň za splývající linie kupé.

Zkoušený exemplář poháněl nejsilnější čtyřválcový diesel 2,1 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Právě ten nabízí nejlepší kombinaci rychlosti a spotřeby.
Po nastartování zvukem přizná počet svých válců, ale záhy se ztiší a zní příjemně tlumeně.

Může být sportovní, ale pořád je to Benz.

Na nedostatek síly si nelze stěžovat. Čtyřválec má již od nízkých otáček mocný zátah, ostatně jeho maximální točivý moment 500 Nm je plně k dispozici od 1600 otáček. Přitom se nechá vytočit až do pěti tisíc. S motorem výtečně spolupracuje přesná šestistupňová převodovka a dokonce i řízení s elektrickým posilovačem přenáší do volantu nějaké ty informace.

Budou se hodit, protože tohle auto umí jezdit rychle nejen po dálnici. Má standardně adaptivní tlumiče a dokáže se skvěle vyrovnat s rozbitými českými silnicemi, a to i na efektně velkých kolech. Tuhá karoserie se v zatáčkách nekroutí a s malým čtyřválcem má vůz dobré vyvážení – nedotáčivostí netrpí.

ČTĚTE TAKÉ:

Jistotu neztrácí ani ve velkých rychlostech a s hrboly se dokáže dobře vypořádat i při rychlých průletech zatáčkami. Dokazuje, že i sportovní kupé může být pohodlné, a když se rozhodnete jet rychle na náročné silnici, nezklame. Oproti sedanu má sportovněji naladěný podvozek, ale ne přehnaně. A s verzí 250 CDI se dá jezdit kolem šesti litrů (při troše snahy se lze dostat i pod pět).

Mercedes třídy C kupé je příjemnou alternativou ke kupé s „kamennými“ podvozky, které se snaží být sportovní za každou cenu. Pokud potřebujte stylově vyrazit na dlouhou cestu, raději si vezměte klíčky od Mercedesu C. Pomalejší nebudete.

Autor:
Témata: Auto, Mercedes-Benz
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.