S modernizací třídy C se v nabídce Mercedesu objevila nová verze kupé. Ta nemá být nástupcem třídveřového hatchbacku CLC ani náhradou CLK. Nejlepší bude brát ji prostě jako kupé třídy C. To je o několik centimetrů delší a nižší než sedan, navíc téměř všechny panely karoserie má nové.
ČTĚTE TAKÉ: |
Interiér je kvalitní a ani náročným v něm nebude nic chybět. Pozici za volantem lze velkoryse nastavit, dozadu se však pasažéři budou muset nasoukat a jejich hlavy trochu omezí střecha, obvyklá daň za splývající linie kupé.
Zkoušený exemplář poháněl nejsilnější čtyřválcový diesel 2,1 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Právě ten nabízí nejlepší kombinaci rychlosti a spotřeby.
Po nastartování zvukem přizná počet svých válců, ale záhy se ztiší a zní příjemně tlumeně.
Na nedostatek síly si nelze stěžovat. Čtyřválec má již od nízkých otáček mocný zátah, ostatně jeho maximální točivý moment 500 Nm je plně k dispozici od 1600 otáček. Přitom se nechá vytočit až do pěti tisíc. S motorem výtečně spolupracuje přesná šestistupňová převodovka a dokonce i řízení s elektrickým posilovačem přenáší do volantu nějaké ty informace.
Budou se hodit, protože tohle auto umí jezdit rychle nejen po dálnici. Má standardně adaptivní tlumiče a dokáže se skvěle vyrovnat s rozbitými českými silnicemi, a to i na efektně velkých kolech. Tuhá karoserie se v zatáčkách nekroutí a s malým čtyřválcem má vůz dobré vyvážení – nedotáčivostí netrpí.
ČTĚTE TAKÉ: |
Jistotu neztrácí ani ve velkých rychlostech a s hrboly se dokáže dobře vypořádat i při rychlých průletech zatáčkami. Dokazuje, že i sportovní kupé může být pohodlné, a když se rozhodnete jet rychle na náročné silnici, nezklame. Oproti sedanu má sportovněji naladěný podvozek, ale ne přehnaně. A s verzí 250 CDI se dá jezdit kolem šesti litrů (při troše snahy se lze dostat i pod pět).
Mercedes třídy C kupé je příjemnou alternativou ke kupé s „kamennými“ podvozky, které se snaží být sportovní za každou cenu. Pokud potřebujte stylově vyrazit na dlouhou cestu, raději si vezměte klíčky od Mercedesu C. Pomalejší nebudete.