Lidovky.cz

Ford Focus: Nejlepší jezdec své třídy

Ekonomika

  7:00
Ford Focus kombi si na nic nehraje. A ačkoli nemá v názvu dnes tak populární slovo „sport“, mohl by uspokojit i dravěji jezdící řidiče.

Ford Focus foto: Jan StachaLidovky.cz

Kombi nižší střední třídy jsou kupodivu docela řídce obsazenou automobilovou kategorií. V Česku se takových modelů prodává jen osm. Nejpopulárnější volbou je Škoda Octavia, která vyniká parametrem nejsledovanějším: objemem kufru. Pokud však hledáte podobně velkého kombíka a také trochu zábavy za volantem, tohle by mohla být dobrá alternativa.

Ford Focus

Ford Focus kombi jí vždycky byl. Jeho současná – třetí – generace podle mnohých již nejezdí tak dobře jako předchůdce, který byl navíc paradoxně objemnější než jeho o téměř devět centimetrů delší nástupce. Ten vyměnil praktické geometrické tvary za líbivě dramatické, řečí Fordu „kinetické“. S dojezdovou rezervou má zavazadlový prostor nového Focusu objem 476 l, dříve to bylo 482 litrů. Úbytek to ovšem není nijak zásadní, jako rodinné kombi dokáže Focus posloužit dobře, jeho kufr má navíc prakticky pravidelné tvary.

Pro rodinu je v něm prostoru dostatek, v rámci třídy řekněme slušný průměr.
Futuristický interiér je trochu matoucí – tlačítek je tu spousta a možná vám bude chvíli trvat, než se v nich zorientujete. Stejně jako v moderních mobilních telefonech, které si Ford vzal jako inspiraci při návrhu interiéru tohoto auta.

Ford Focus

Ale až se rozjedete, nejspíš mu složitosti odpustíte. Ano, nový Focus již není tak skvělý řidičský nástroj jako dřív. První generaci nikdo dosud nepřekonal, pořád je to ale nejlépe jezdící kombi své třídy. Řízení už nedává tolik zpětné vazby jako dříve, ale je stále přesné i relativně komunikativní. Na brzdy se můžete spolehnout. Vyspělý podvozek dokáže být komfortní i mrštný a delší záď se projevila lepším rozložením hmotnosti vozu. Focus dokáže dobře kontrolovat svou karoserii a divoce rychlá jízda v něm je zábavná. Ne tolik jako u předchůdců, ale ve své třídě pořád vyniká.

Ford Focus

Rozměry: 4556x1823x1505 mm                 
Zavaz. prostor : 476 l   
Hmotnost: 1485 kg                                    
Motor: 4válec turbodiesel; 2,0 l   
Výkon: 103 kW (140 k)                         
Zrych. na 100 km/h:   9,7 s                                        
Nejvyšší rychlost: 205 km/h                                  
Komb. spotřeba: 5,3 l / 100 km                    
Cena: 641 990 Kč

Zkoušené auto poháněl dvoulitrový turbodiesel s výkonem 140 koní a maximálním točivým momentem 320 Nm (stejným jako v Golfu nebo Octavii), spřažený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Naftový motor je ve Focusu výborně odhlučněný a kultivovaný – stejně jako převodovka.

Pokud však chcete jet rychle, není tak rychlá jako dvojspojky koncernu VW a sekvenční řazení kolébkovým spínačem na řadicí páce funguje nepřirozeně. K nejlépe jezdícímu autu své třídy to nesedí. Ford Focus kombi zůstává ve své třídě nejlepším autem pro nadšené řidiče. Etalon, řekněme. Otupěl stejně jako jeho konkurenti a není tak jiskřivý, jak býval. Jenže ani Ford se prostě nemůže vyhnout dnešním trendům. Přizpůsobil se jim ale se ctí.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.