Lidovky.cz

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique: pouze pár prohřešků

Ekonomika

  21:33
Nová generace Twinga si s sebou nese jen pár nedostatků. Je to totiž docela zábavné a roztomilé auto. Rychlá verze od RenaultSport dostane skvělý základ. Jsou vesměs jednoduché, skoro až primitivní, a hodně připomínají auta ze staré školy, kde je jen hlučný živý motor, fofrklacek a volant. Nic víc. Žádné nesmysly okolo vás.

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique foto: ve spolupráci s Autoweb.cz

Jízda s Renaultem Twingo je tak trochu retro a rozhodně je zábavná. Přesto je ale nové Twingo moderní auto, které splňuje požadavky doby. Má stabilizaci, airbagy a ABS, plní emisní normu Euro 5, je vstřícné vůči chodcům, kteří se vrhají pod kola aut, a nabízí zákazníkům možnosti individualizace designu pomocí nejrůznějších barviček a roztomiloučkých samolepčiček.

V nabíce nového Renaultu Twingo je prozatím jeden motor, ale rozhodně automobilka zvolila dobře. Čtyřválcová atmosférická dvanáctistovka o výkonu 75 koní je velmi živá, pohotově reaguje na plyn a je radost honit ručičku otáčkoměrem. Ve městě přitom poskytuje slušný točivý moment v nízkých otáčkách a dokáže se odměnit velmi příznivou spotřebou kolem 7 litrů na 100 km. Kombinovaná spotřeba se pak pohybuje u 6 litrů na 100 km.

I za městem je ale Twingo ve svém živlu a neztratí se překvapivě ani na dálnici. Jen se musíte smířit s hlukem od motoru v rychlostech nad 120 km/h (nepřebije ho ani podprůměrné rádio) a s tím, že si v levém dálničním pruhu moc respektu nezískáte. Když se ale naučíte pracovat s řadící pákou a budete motor udržovat nad 3500 ot./min., pojede Twingo dost svižně na to, abyste nebyli na silnici pro ostudu.

Nejvíce zábavy si ale užijete na zatočené silnici někde za městem. Převodovka je docela slušně odstupňovaná a dvojka, trojka a čtyřka jsou hezky za sebou. Z motoru tak dostanete maximum a díky nízké hmotnosti (pohotovostní i s řidičem má hodnotu 1025 kg) nemá Renault Twingo s nabíráním rychlosti problém. Nezaskočí ho ani prudké stoupání.

Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

Základní krabička Acces za akčních 164 900 korun nemá ani posilovač řízení. Ale je levná. Zajímavější z pohledu uživatele je prostřední výbava Trend za akční cenu 194 900 korun. Dostanete totiž už vedle posilovače i klimatizaci a tempomat s omezovačem rychlosti. Výbava Dynamique, kterou mělo i testované auto, je pak vskutku rozmazlující a navíc má otáčkoměr, který se vám bude hodit. Takže doporučujeme za Twingo utratit 204 900 korun. V nejvyšší výbavě totiž dostanete i praktické zadní posuvné a sklopné sedačky. Po jejich odsunutí odvezete další dva dospělé, ale zároveň můžete zvětšit kufr na akceptovatelnou velikosti, když jedete sami.

V zatáčkách poslouchá na slovo a díky tuhému podvozku se velmi dobře řídí. Sice se na rozbité silnici roztřese jako ratlík, ale to je spíše vlivem malých kol a krátkého rozvoru. Kultivovanost Škody Citigo nebo Kie Picanto nečekejte, ale zas dostanete velmi zábavný a takový trošku chuligánský projev. Vadou na kráse je pak jen řízení a hlavně poloha řidiče za volantem.

ČTĚTE TAKÉ:

Sedí se moc vysoko, volant nejde pořádně nastavit a i když jsem seděl na krátké pokrčené nohy s kolmým opěradlem sedadla, stejně jsem se musel za volantem natahovat. Je moc sklopený (skoro jak v dodávce a nejde přitáhnout k tělu) a kvůli tomu se nemůžete zapřít do sedačky, takže v autě v zatáčkách poletujete ze strany na stranu. Škoda, protože jinak by se dalo Twingo řídit mnohem přesněji.

Pořád přemýšlím nad tím, kdo dělá u Renaultu ergonomii a koho používají jako figuranta. Pravděpodobně to bude nějaký mutant z jiné planety, protože si nedovedu představit tělesné propozice člověka, který by si v Twingu našel uvolněnou a zároveň správnou polohu v sedačce. Každopádně je tu velký prostor ke zlepšení do faceliftu...

VERDIKT:

Nový Renault Twingo se povedl. Je radost ho řídit a je s ním opravdu zábava. Nebýt té mizerné pozice za volantem, vlastně by mu nebylo co zásadního vytknout. Důležité ale je, že se Renault držel při zemi s cenou a vy můžete mít za dvě stě tisíc korun slušné a originální auto s velmi rozumnými provozními náklady. Pro nadšence je důležité, že pro verzi RS tohle auto připravilo velmi slušný základ.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.