Lidovky.cz

Větší než malé. Nová Kia Rio se představuje

Ekonomika

  8:02
Doby, kdy se korejská auta kupovala jen kvůli nízké ceně, jsou pryč. Nový vůz Kia Rio si může leckdo pořídit třeba proto, že se mu líbí. Důvodů ale může mít mnohem víc.

Nová Kia Rio

Nové generace vozů značky Kia udělaly takový pokrok, až se občas nechce věřit, že je vyrábí stejná firma. Dalším příkladem budiž nové Rio. S dvěma předchozími generacemi, které vynikaly hlavně nízkou cenou, nemá nic společného. Na věc jde obdobným způsobem jako třeba Škoda Octavia. Většinu svých konkurentů přerůstá, ale je levnější. Nadprůměrně dlouhý rozvor náprav nového Ria přesahuje i ten v Octavii, byť jen o necelý centimetr.

Parametry Kia Rio 1,25 CVVT

Rozměry: 4045x1720x1455 mm

Zavazadlový prostor: 288 l

Hmotnost: 1104 kg

Motor: záž. 4válec; 1,25 l

Výkon: 63 kW (86 k)

Zrych. na 100 km/h: 13,1 s

Nejvyšší rychlost: 172 km/h

Komb. spotřeba: 5,0 l / 100 km

Cena: 259 970 Kč

V Česku to bude výhoda, protože malé vozy - Kia Rio je konkurentem Škody Fabia - zde často slouží jako jediné auto pro rodiny. Těm nové Rio vyhoví. Je to jedno z nejprostornějších aut své třídy a na jeho zadní sedačky se pohodlně vejdou dospělí, a pokud nejsou příliš tělnatí, tak i ve trojici.

Zbylo dost místa i na velký kufr. Ten potěší pravidelnými tvary, méně už lacině vypadajícím čalouněním a schodem, který udělají sklopené zadní sedačky, když je třeba převézt více nákladu. Zavazadla budete muset zvedat přes vysoký nárazník, ale to je daň za dynamický design a solidní tuhost karoserie.

Také interiér se hodně zlepšil. Není zbytečně komplikovaný – a přitom je zajímavý. Má vynikající ergonomii, vše najdete tam, kde hledáte; ovladače jsou sympaticky velké a přehledné. I v nejlevnější verzi používající jen tvrdé plasty je dobře sestavený a vypadá robustně. Ústupkem za dynamické tvary vozu je však horší výhled dozadu. Parkovací senzory dostanete jen v nejvyšší výbavě.

Nová Kia Rio

Zkoušené auto poháněl základní motor, který bude v Česku tím nejprodávanějším. Nejde o žádný dýchavičný vibrující tříválec, ale čtyřválec s docela slušným výkonem a chutí zrychlovat i v nižších otáčkách. Do vysokých jej točit netřeba, tamelán ztrácí.

Riu stačí, ale kvůli delšímu zpřevodování přesné manuální převodovky na dálnici nabírá rychlost pomalu a každý pasažér navíc jeho elán trochu zbrzdí. Dlouhé převody mají svůj účel: úsporu paliva. Rio se základním benzinovým motorem jezdí za nějakých 6,5 litru na 100 kilometrů a mimo město se lze dostat i pod šestilitrovou hranici.

Tam se nová malá Kia neztratí díky dobrému podvozku, který dokáže výtečně tlumit nerovnosti a současně je stabilní. Rychlou jízdu však trochu kazí příliš lehké řízení s nepřirozenou zpětnou vazbou, nicméně je přesné a ve vyšších rychlostech správně tuhne.

Lákadlo téměř nesrovnatelných předchůdců Riu zůstalo: příznivá cena spolu se štědrou výbavou. Ta je výtečně zvolená, již nejlevnější Rio má mimo jiné rádio s CD a vstupy pro externí přehrávače ovládané i na volantu, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna nebo stabilizační systém. Láká také příslibem velkorysé sedmileté záruky, kterou žádný z konkurentů nenabídne. I bez ní by byla tato Kia jedním z nejlepších aut své třídy.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.