Písmeno „S“ znamenalo v nabídce Jaguaru vždy něco speciálního. Dávala je jen na svá nejrychlejší auta, vyráběná v malých počtech. Takový je i nejrychlejší sériový Jaguar všech dob – XKR-S.
Vypadá docela nenápadně, zvláště ve verzi s elektricky ovládanou stahovací plátěnou střechou s téměř nepoužitelnými zadními sedačkami. O centimetr nižší podvozek nebo aerodynamickou sadu zaregistrují jen znalci. Právě v nenápadnosti je jeho krása. Tohle auto, které Jaguar vyrábí jen na individuální objednávku, dokáže udržet tempo se supersporty.
ČTĚTE TAKÉ: |
Od dosud nejrychlejší verze XKR se „S“ v mnohém liší. Má nejen lepší přítlak díky dílům ze skutečného karbonu, ale také tužší odpružení podvozku, silnější stabilizátory, aktivní diferenciál se svorností 0–100 procent a mnoho dalších úprav.
Zážitkem je už start. Kompresorem přeplňovaný osmiválec dunivě zachrchlá a na volnoběh zavrní, ale stačí přidat plyn a zareaguje až maniakální reakcí doprovázenou burácením. Vždyť síla všech 680 newtonmetrů je plně k dispozici již od 2500 otáček.
Po povolení plynu XKR-S práská z výfuků jako ohňostroj, který je slyšet na kilometry daleko.
Jaguar XKR-S ConvertRozměry 4794x2028x1329 mm Zavaz. prostor 200 l Hmotnost 1800 kg Motor přeplň. záž. 8válec, 5,0 l Výkon 404 kW (550 k) Zrych. na 100 km/h 4,4 s Nejvyšší rychlost 300 km/h Komb. spotřeba 12,3 l / 100 km Cena 3 560 280 Kč |
Už kvůli tomu koncertu s ním budete jezdit šíleně rychle a dle libosti si užívat jeho nekonečných přívalů síly bez prodlevy obvyklé u turbodmychadly přeplňovaných motorů. I to může být důvodem, proč si pořídit kabriolet místo kupé. S tím bylo počítáno již při vývoji výchozího XK, takže by měl mít téměř stejně tuhou karoserii. Zásadnější rozdíl opravdu znát není a otevřená verze je těžší jen o 47 kilogramů.
Ty nejlepší vlastnosti se však nezměnily. Jaguar XKR-S dokáže být podobně komfortní jako již tak skvělý XKR, ale svými schopnostmi jej zdaleka předčí. Směr mění mnohem přesněji, reaguje rychleji, téměř se nenaklání a fantasticky maskuje svoji skutečnou hmotnost.
Tohle auto se umí pohybovat až neuvěřitelnými rychlostmi na jakémkoliv povrchu a díky svému úžasnému motoru jde snadno řídit plynovým pedálem. Má vyvážené rozložení hmotnosti a velmi rádo jezdí přetáčivým smykem, kdy se dobře ovládá. Se zvyšujícím se tempem oživne lehké řízení a pak oceníte progresivně pracující brzdy, které neztratí svůj účinek ani po několika kolech na závodním okruhu. Tohle auto se řídí lehce, také méně zkušení s ním budou velice rychlí. Leckdy až moc...
Největším problémem XKR-S může být nakonec cena, která je o 590 000 korun vyšší než u rozhodně ne pomalé verze XKR. Už to by náročnějším mělo stačit, ale tohle je vrchol. Jezdí lépe, je to dokonale sladěný celek; denně použitelné auto s opravdu velkorysou výbavou. Příplatek je to značný, ale za něj dostanete to nejlepší, co Jaguar nabízí. A také raritu.