Lidovky.cz

Škoda si v Rusku věří. Chce prodat víc aut, než plánovala

Ekonomika

  7:00
MOSKVA - Automobilce Škoda se letos v Rusku tak daří, že se chce do konce roku pokusit o zvýšení prodeje až na 100.000 aut. Na moskevském autosalonu to řekl vedoucí ruské pobočky automobilky Lubomír Najman.

Automobilka Škoda doufá, že letos v Rusku pokoří hranici 100.000 prodaných vozů. Přispět k tomu by měl i akční model Yeti Soči foto: ČTK

Rusko by se tak po Číně stalo druhým největším odbytištěm škodovek, v Evropě by předstihlo i Německo. Vloni Škoda v Rusku prodala 74.100 vozidel. Škoda původně v Rusku pro letošek počítala jen s desetiprocentním růstem oproti loňsku, ale realita předstihuje očekávání. Zatímco celý ruský trh nových osobních aut za sedm měsíců meziročně vzrostl o 15 procent, růst prodeje škodovek je daleko výraznější.

ČTĚTE TAKÉ:

Škoda v Rusku za sedm měsíců prodala 54.684 aut, což podle Najmana představuje růst o 41 procent oproti stejnému období loňského roku. "Když si to spočítáte, tak můžeme mluvit o reálném snu, že bychom chtěli v Rusku prodat 100.000 aut, a tím se už letos zařadit do první ligy," řekl Najman.

Podle prognóz se letos v Rusku celkově prodá asi 2,75 až 2,8 milionu aut, čili podíl mladoboleslavské automobilky by mohl dosáhnout 3,5 procenta.

Yeti Soči pro ruský trh

Škoda na autosalonu ve světové premiéře představuje svůj model Yeti s motorem 1,4 TSI a automatickou převodovkou DSG, jakož i akční model Yeti Soči určený výhradně pro ruský trh. Vůz v bílé barvě a modrým čalouněním má podpořit povědomí o automobilce jako o jednom ze sponzorů zimní olympiády, která se v roce 2014 uskuteční v jihoruském Soči.

"Je to vůbec poprvé v historii, kdy se Škoda může pochlubit, že bude sponzorem olympiády," podotkl Najman. A před akčním modelem pózoval i kapitán ruských hokejistů, letošních šampionů, aby tak ilustroval dlouhodobé angažování automobilky v roli sponzora ledního hokeje. "V USA jezdím druhým rokem s Porsche Cayenne, škodovkou jsem ještě nejel, ale prohlédl jsem si ji tu i sedl za volant," řekl hokejista Jevgenij Malkin.

V Moskvě naopak chyběl model Rapid, který bude mít světovou premiéru za měsíc na pařížském autosalonu, a také městský vůz Citigo, jehož dovoz do Ruska by se automobilce nevyplatil.

Šéf automobilky Winfried Vahland před novináři zdůraznil roli ruského trhu v plánech Škody do roku 2018 zvýšit celkové prodeje na nejméně 1,5 milionu vozů. V letech 2005 až 2011 Škoda své roční prodeje v Rusku zvýšila ze 7500 na 74.100 vozů. Od roku 2014 počítá s výrobou nového modelu Rapid v závodu v ruské Kaluze, který již produkuje vozy Fabia a Octavia. Rychle rostou i prodeje terénního vozu Yeti, který se montuje v automobilce GAZ v Nižním Novgorodu.

Moskevský autosalon se otevře veřejnosti 31. srpna a potrvá do 9. září. Organizátoři zde čekají kromě 23 světových, 21 evropských a 85 ruských premiér i více než milion návštěvníků.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.