Lidovky.cz

Kompaktní limuzína Rapid je na českém trhu, je o ni zájem

Ekonomika

  7:00
PRAHA - Škoda Auto v sobotu zahájila tuzemský prodej kompaktní limuzíny Rapid. Autorizovaní prodejci i zákaznické centrum automobilky v Mladé Boleslavi zvou zákazníky na předváděcí jízdy a přijímají objednávky.

Škoda Rapid foto: skoda-auto.cz

První kupující si vůz objednal hned po otevření salonu v 9:00, řekla Radka Čihulková ze zákaznického centra Škoda Auto.

Na novinku, která vyplňuje pomyslnou mezeru mezi modely Fabia a Octavia, se do mladoboleslavského zákaznického centra v sobotu dopoledne přišly podívat desítky rodin a jednotlivců zejména z řad zaměstnanců Škoda Auto. Tři předváděcí vozy do okolí Mladé Boleslavi se zájemci vyjíždějí na půlhodinové testovací jízdy, v salonu si pak lidé prohlížejí vystavený Rapid v modrém provedení.

Průlom ve škodovkách

Cena nového vozu začíná na částce 289.900 korun za benzinovou verzi 1,2 MPI o výkonu 55 kilowattů s výbavou Active. Nejdražší verzí je turobodiesel 1,6 v kategorii Elegance s výkonem 77 kilowattů. Prodejci do konce roku navíc nabízejí jinak příplatkovou výbavu Paket Plus a další vybavení, například klimatizaci, tónovaná skla, litá kola nebo rádio.

Zájemce o první Rapid čekal před zákaznickým centrem Škoda už čtvrt hodiny před otevřením. "Rapid se mi líbí, protože je to zas nějaký průlom v těch škodovkách. Je to auto rodinné, které se podobá octavii. Je to typická škodovka a myslím si nejpovedenější, pro nás lidi s běžnými příjmy," popsal své důvod ke koupi starší muž.

"Překvapuje mě, že to auto nemá otevírání všech oken u řidiče," zhodnotil svou zkušební jízdu asi pětačtyřicetiletý muž. Šestý rychlostní stupeň u 77kilowattového rapidu na dálnici kvůli mlze nezařadil, ale vůz zrychluje velice pěkně, uvedl. Čtyřiatřicetiletý otec dvou dětí by si rapida koupil hned, ale vlastní již octavii. Na design si prý musel chvíli zvykat. "Tak jak se mi Rapid před měsícem nelíbil, tak z této verze v černém provedení uvnitř jsem nadšený," řekl.

Tichý motor

Jiného motoristu zase zklamalo, že v nabídce je jen jedna naftová motorizace. S jízdními vlastnostmi benzinového rapidu byl spokojený, ale je podle něj slabší než jeho turbodieselová octavie. Zvlášť ocenil přehlednost přístrojové desky i to, že vůz není prakticky vůbec slyšet. Více dieselů by uvítal i čtyřicetiletý zaměstnanec automobilky, který je zvyklý se svou dacií jezdit s průměrnou spotřebou 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Škoda Auto podle mluvčího Jozefa Baláže registruje několik stovek předběžných objednávek. Velký zájem o nový model škodovky hlásí i autorizovaní prodejci. Rapid dnes představila také firma Amond v Kladně.

Podle vedoucího prodeje Radka Proška měli v autosalonu zamluvené tři rapidy ještě před oficiálním zahájením prodeje, přestože klientům auta ještě neukázali. Počáteční zájem o auto by podle něj mohl pokračovat. "(Rapid) má čím oslovit klientelu v České republice, jednoznačně," řekl Prošek.

Čtyři objednané vozy má také pražská pobočka dealera Přerost a Švorc Auto.

Škoda očekává, že příští rok z výrobní linky v Mladé Boleslavi vedle fabie a octavie sjede zhruba 50.000 rapidů. Výrobní kapacita linky má postupně vzrůst z 800 až na 1200 vozů denně.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.