Lidovky.cz

O brněnský Autosalon byl letos menší zájem. U návštěvníků i firem

Ekonomika

  9:31
BRNO - Na brněnský Autosalon přišlo letos 78 tisíc lidí, řekla Dita Brančíková z Veletrhů Brno. Návštěva je menší, než pořadatelé očekávali. Před dvěma lety se přišlo na nová auta na brněnské výstaviště podívat o necelou dvacítku tisíc návštěvníků více. To byla ale akce o dva dny delší.

O brněnský Autosalon byl letos menší zájem. foto: MAFRA - Jiří Salik Sláma

O letošní Autosalon, byl menší zájem i mezi vystavovateli. Na brněnském výstavišti bylo 13 značek, pořadatelé původně čekali, že jich bude 30. Největší expozici na čtyřdenní akci měla automobilka Hyundai. Mladoboleslavská Škoda do Brna přivezla nový model Octavie Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.

Brněnský Autosalon

Autosalon má být do budoucna na brněnském výstavišti každoročně. V minulosti se konal jednou za dva roky, střídal se s veletrhem užitkových vozidel Autotec, který v původní podobě už skončil. Autosalon má být stejně jako letos v jarním termínu. Dříve se akce konala v červnu. Veletrhy Brno Autosalon přesunuly na jaro, protože importéři o tento termín projevili větší zájem. Na zájmu vystavovatelů se to ale letos neprojevilo.

Celkem na akci včetně doprovodného programu vystavovalo kolem 130 firem, před dvěma lety jich bylo 205. Klesla i výstavní plocha o zhruba čtvrtinu na 24 tisíc metrů čtverečních. "Nejvíce lidí přišlo letos v sobotu, kdy jsme napočítali až 30.000 lidí," uvedl Brančíková. Veletrhy Brno na svém webu uvedly, že výstaviště pod náporem lidí v sobotu "kolabovalo".

Vzhledem k recesi v oboru některé firmy účast odřekly na poslední chvíli.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.