Lidovky.cz

V Číně sjela z linky Škoda číslo jeden milion

Ekonomika

  7:00
WOLFSBURG - Německá automobilka Volkswagen v červnu zvýšila prodej osobních vozů své vlajkové značky VW meziročně o 0,5 procenta na 501 000 aut. K vyššímu odbytu pomohl zájem o nový model Golf. Za pololetí se prodej vozů značky VW zvýšil o 4,4 procenta na 2,91 milionu aut. Součástí koncernu je česká Škoda Auto, která uvedla, že v Číně vyrobila miliontý vůz.

Automobilka představila na autosalonu v Šanghaji nový model Škoda Rapid přizpůsobený pro čínský trh. foto: ČTK

Volkswagen prohlásil, že se mu v prvních šesti měsících roku dařilo prodej zvyšovat zejména v Severní Americe, Asii a Tichomoří. Dodávky osobních vozů značky VW v Číně v prvním pololetí letošního roku meziročně stouply o 19,4 procenta, a pomohly tak firmě vyrovnat propad na evropském automobilovém trhu.

ČTĚTE TAKÉ:

Na evropských trzích ale byla situace nadále složitá a pololetní dodávky meziročně klesly o 7,1 procenta. Na domácím trhu v Německu se snížily dokonce ještě více, a to o 8,5 procenta. Evropa se již nějakou dobu potýká v dopady dluhové krize, která těžce dolehla právě na místní trh s automobily.

"Potíže na globálních trzích, především zásadní nejistota v Evropě, budou mít v druhé polovině roku bez pochyby stále značné dopady," uvedl na webu skupiny šéf prodeje Volkswagenu Christian Klingler. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů Porsche.

Škoda v Číně vyrobila miliontý vůz

Automobilka Škoda uvedla, že její milionté vozidlo v Číně vzniklo v závodu Shanghai Volkswagen. Firma tam začala s výrobou škodovek v polovině roku 2007. Miliontým vozem se stala bílá Škoda Rapid s motorem o objemu 1,6 litru.

Čína coby druhá největší ekonomika světa pro Škodu představuje nejsilnější trh. Automobilka ho chce v následujících letech dál rozšířit a do poloviny roku 2014 zdvojnásobit portfolio modelů vyráběných v Číně z dosavadních tří na šest.

"I nadále důsledně sázíme na růst v Číně, posilujeme naši modelovou ofenzívu a rozšiřujeme kapacity. Chceme zvýšit náš odbyt v Číně na více než půl milionu vozů ročně," uvedl předseda představenstva firmy Winfried Vahland. Čína je od roku 2010 pro Škodu Auto největším samostatným trhem, na kterém dodala zákazníkům zhruba jednu čtvrtinu z 939 200 vozů prodaných v roce 2012 na celém světě.

Pokud jde o působení české značky v Číně, Škoda v této asijské zemi dosud prodávala vozy Fabia, Octavia a Superb. Tyto tři modely byly nedávno doplněny o tři další, Rapid Xin Rui, ŠKODA Yeti a ŠKODA Superb Combi.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.