Je s podivem, že se neví, kdo je autorem loga. Spekuluje se, že známku mohli vytvořit čeští sochaři Otto Gutfreund či Otakar Španiel.
Podle některých pramenů je námětem značky reliéf hlavy indiána s pérovou čelenkou, který měli v kancelářích pověšen někteří vedoucí pracovníci. Jiné zdroje uvádějí, že ideou škodovácké ochranné známky jsou křídla nesoucí traverzu, coby znak mostárny, tehdy důležité výrobní sekce.
Dokonalost a technický pokrok
Velký kruh ve znaku znamená podle obvyklého výkladu všestrannost výroby, dokonalost produkce, zeměkouli, svět. Peruť či křídlo zase technický pokrok, rozpětí výrobního programu, odbyt výrobků ve světě. Šíp je znamením pokrokové výrobní metody, vysoké produktivity práce a konečně oko symbolizuje přesnost výroby, technickou bystrost a rozhled. V roce 1937 přibylo k logu okřídleného šípu i jméno ŠKODA.
Alegorický znak může od roku 1991 rovněž používat mladoboleslavský výrobce automobilů Škoda Auto. Platí to ale jen pro osobní vozy a symbol musel být barevně pozměněn. Šíp se tak v Mladé Boleslavi místo klasické modré barvy objevuje v zeleném hávu a obklopuje jej ne modrý, ale černý kruh. Samotný nápis je na vozech navíc doprovázen vavřínovými ratolestmi.