Podle zdrojů už oba plány schválilo vedení společnosti a oficiálně by mohly být oznámeny už tento měsíc. Prezident Toyoty Akio Toyoda před třemi lety zmrazil rozšiřování produkce, protože předešlá rychlá expanze měla negativní dopad na kvalitu, což vyústilo v rozsáhlé svolávání aut do servisů. Pokles prodeje během finanční krize navíc výrazně snížil využití výrobních kapacit a zvýšil zásoby.
Japonská Toyota expanduje. Chystá svou první továrnu v Mexiku |
Továrna v Mexiku by měla od roku 2019 vyrábět pro severoamerický trh populární automobily Corolla a její kapacita bude činit 200 000 vozů ročně, uvedly zdroje. Bude to první závod Toyoty na osobní vozy v této zemi, která je pro automobilky přitažlivá díky relativně nízkým mzdovým nákladům a bezcelnímu přístupu na americký trh. Toyota loni v USA prodala zhruba 340.000 vozů Corolla.
Nová čínská továrna má vyrábět od roku 2018 ročně 100.000 automobilů modelu Yaris a firma ji údajně umístí v jihočínském Kantonu. Firma má v Číně dva společné podniky s místními automobilkami a loni zde prodej svých vozů zvýšila o 12,5 procenta na 1,03 milionu. Letos čeká Toyota v Číně zpomalení růstu zhruba na polovinu a dosažení úrovně 1,1 milionu prodaných vozů, k níž původně plánovala dospět v minulém roce.
Obnovením expanze v době, kdy světový automobilový průmysl nadále prodává podstatně méně vozů, než je schopen vyrábět, Toyota vyvine tlak na své hlavní globální rivaly - americkou General Motors a německou skupinu Volkswagen. Celosvětový prodej Toyoty loni stoupl o tři procenta na 10,23 milionu vozů, a firma tak třetí rok za sebou předstihla Volkswagen i GM.
V letošním roce nicméně Toyota počítá s poklesem prodeje o procento. Podle některých odborníků by tak japonskou firmu mohl v čele světového automobilového trhu vystřídat Volkswagen, jehož součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto.