Celkově bylo podle analytika Antonína Šípka od začátku roku 1993 zaregistrováno 6,85 milionu osobních aut. Z toho 1,66 milionu si lidé koupili od domácích značek, 2,04 milionu jako nové z dovozu a 3,15 milionu tvořily dovezené ojetiny.
Vězení kvůli dieselgate. Korejci odsoudili manažera VW za falšování emisí |
Rozdíl mezi celkovým počtem zaregistrovaných vozů a vozovým parkem tvoří automobily vyřazené z registru. Obměna vozového parku přesáhla v loňském roce pět procent a byla tak vedle roku 1997 druhá nejvyšší v historii.
„Zatím ale nedošlo k žádoucímu snížení průměrného věku osobních automobilů v Česku. Průměrné stáří stále přesahuje 14 let,“ podotkl Šípek. Důvodem je růst dovozu přestárlých ojetin ze zahraničí a nízký počet vyřazovaných aut z provozu.
Podíl dovezených ojetin starších deseti let se loni zvýšil o čtyři procentní body na 52 procent.
Prodej nových osobních aut se loni zvýšil o 12,5 procenta na rekordních 259 693 vozů. Z toho třetina připadla na domácí automobilku Škoda Auto.