Lidovky.cz

Pojištění „řidičáku“ neláká

  10:04
PRAHA - Podle zájmu lidí o pojištění proti vybodování to vypadá, že Češi jsou velmi dobří řidiči. Ze dvou pojišťoven, které tyto pojistky nabízely, zůstala už jen jedna -pojišťovna Slavia. Zájem lidí o její pojištění Kryštof je ale minimální.
Bodový systém, který v Česku existuje od července 2006, rozpoutal spoustu diskusí. Obavy řidičů ze ztráty řidičského oprávnění se snažily dvě pojišťovny využít ve svůj prospěch a na trh přišly se zcela novými pojistkami. První z nich, pojišťovna Carlife, spustila nabídku produktu Point Protect (v březnu 2007). O měsíc později ji začala konkurovat také pojišťovna Slavia s pojistkou Sv. Kryštof. Nyní po více než roce je situace taková, že pojištění Point Protect se už od letošního dubna neprodává. O moc lépe na tom není ani pojištění Kryštof, které bojuje s nezájmem klientů. Vloni na jaře to přitom s těmito pojistkami vypadalo ještě poměrně příznivě. „Pojistku nabízíme teprve krátkou dobu a už jsme uzavřeli řadu pojistek,“ informovala tehdy Šárka Piková, tehdejší vedoucí projektu Point Protect v pojišťovně Carlife. Po roce (letos na jaře) ale pojišťovna tento produkt stáhla. Důvodem byl podle vyjádření pracovníků pojišťovny malý zájem ze strany řidičů.

Uvozovky dolníPojištění má finančně kompenzovat ztrátu řidičského oprávnění.Uvozovky horní

V současné době je na trhu k mání už jen pojištění finančních ztrát řidičů a provozovatelů motorových vozidel (Sv. Kryštof). Podle vyjádření Davida Vostrého z pojišťovny Slavia má ale tuto pojistku sjednáno asi jen sto řidičů. „Většina z nich jsou řidiči z povolání, zejména taxikáři a řidiči nákladních vozidel,“ upřesnil Vostrý.

Pojištění Kryštof pokrývá riziko ztráty řidičského průkazu, pojištění jednotlivých přestupků, za které řidič získá body (bod). Zájemci si mohou připojistit i právní služby. Všechna tři pojistná rizika lze kombinovat a podle toho se odvíjí i výše pojistného. V případě odebrání řidičského průkazu pojišťovna motoristovi kompenzuje vzniklé ztráty po dobu jednoho roku. Příkladem může být proplácení taxi, úhrada nákladů na pronájem řidiče a další výdaje. Všechno v rámci stanovených limitů, které jsou buď 100, 300 nebo pět set korun denně. Pro případ ztráty řidičského průkazu se ale může pojistit jen ten, kdo má na svém kontě nejvýše šest bodů.
 Zanedbatelný zájem motoristů o tyto pojistky ale nevypovídá o kvalitě českých řidičů. Podle údajů ministerstva dopravy se za dva roky vybodovalo (přišlo o řidičský průkaz) již 9938 řidičů.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.