Lidovky.cz

Nový klip varuje mladé řidiče před alkoholem

  13:37
Skupinka opilých chlapců a dívek nasedá po diskotéce do auta. O pár chvil později se srazí s protijedoucí dodávkou a řidič, kterého dívky obdivovaly, skončí s trvale poškozeným mozkem v nemocnici.

Nemyslíš - zaplatíš foto: Ministerstvo dopravyReprofoto

Nový televizním spotem bezpečnostní kampaně ministerstva dopravy Nemyslíš – zaplatíš ukazuje typickou situaci, která předchází dopravním nehodám: návrat mladých lidí z diskotéky. Autorem scénáře je reklamní agentura Euro RSCG, která pro resort dopravy celou kampaň realizuje, režisérem Filip Renč.

„Příběh ukazuje, jak krutá může být daň za jízdu pod vlivem alkoholu. Chceme před sezonou letních diskoték varovat mladé řidiče před následky nezodpovědného chování,“ vysvětluje ministr dopravy Gustáv Slamečka.

„Spot je realistický, ale zároveň velmi emotivní. Nesouhlasím s názorem některých lidí, že klipy jsou agresivní a šokující. Šokující je to, co se denně děje na silnicích,“ říká Filip Renč.

Klip poběží od června na Nově, Primě, Óčku a České televizi. Prima bude před 20. hodinou zakrývat některé pasáže černým čtvercem, ostatní televize ho budou vysílat v celé podobě.

Kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" spustilo MD loni na podzim. Akce za 150 milionů korun, jejímž cílem je snížení počtu mrtvých na silnicích, potrvá do roku 2010. Nejvíce jsou vidět televizní spoty, které naturalistickým způsobem ztvárňují dopravní nehody a jejich následky. Některé televize pro jejich otevřenost před 22. hodinou nejdrastičtější záběry maskují. Další z  klipů Nemyslíš – zaplatíš! bude v srpnu.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.