Lidovky.cz

Je pro vás důležité, jak při řízení vypadáte? Kupte si Yeti

  16:05
PRAHA - Lidé s důrazným akcentem na styl. I to je podle Jana Procházky ze společnosti Škoda Auto, který zastává pozici vedoucího prodeje pro region České republiky, cílový segment pro koupi nového modelu Yeti.

Yeti foto: www.km77.com

* LN Ve srovnání s ostatními modely značky Škoda je nový Yeti nejméně racionálně pojatým vozem. Souhlasíte s tím?

Ano i ne. Yeti je vozem, který sice nabízí více emocí než jiné naše modelové řady, ale současně je ve svém segmentu praktickým vozem s vysokou užitnou hodnotou.

* LN Je tedy určen pro jiné zákazníky, než byly Škody doposud?

Opravdu očekáváme, že s tímto modelem oslovíme nový druh zákazníků. A to nejen klasické zákazníky segmentu SUV, ale například také lidi, kteří si kupují i osobní vozy s výraznějším akcentem na styl, které zajímá nejen to, jak budou jezdit, ale i to, jak při tom budou vypadat. Současně si myslím, že Yeti je ten správný vůz pro toho, pro nějž je například Octavia příliš formálním, na první pohled příliš praktickým a rodinným automobilem. Yeti zajisté osloví také individualisty, kteří se chtějí odlišit.

* LN Yeti tedy má být vozem pro individualisty, plánujete pro něj nějaké speciální příslušenství?

U Yetiho očekáváme, že si lidé budou vybírat výraznější barvy. Program příslušenství očekáváme bohatý, v současnosti se připravuje. Yeti je vozem nejen pro individualisty, ale i individualistky. Věříme, že tímto vozem, který má výrazný a elegantní vzhled, oslovíme také řidičky.

* LN Neobáváte se, že Yeti přebere zákazníky stávajícím modelům?

Očekáváme, že někteří zákazníci skutečně dají přednost novému Yetimu například před modelem Fabia Combi, Roomster nebo Octavia. Tím hlavním lákadlem pro ně bude především robustnější vzhled, a hlavně vyšší pozice sedadel, která hlavně ve městě zajišťuje lepší výhled a také pocit většího bezpečí. Chtěli jsme, aby v Yetim nebyli lidé oběťmi SUV. To znamená, aby sice dostali typické vlastnosti tohoto segmentu, ale přitom nepřišli do styku s jejich negativními vlastnostmi. To je důvod, proč je Yeti relativně kompaktní a má provozní náklady odpovídající běžnému osobnímu vozu. Předpokládám, že jakmile se Yetim lidé svezou, budou osloveni také jeho jízdními vlastnostmi.

* LN Jaké automobily považujete za největší konkurenty pro Yetiho?

Tak především Nissan Qashqai, ale například také sourozenecké duo Kia Sportage a Hyundai Tucson.

* LN Yeti se vyrábí s pohonem předních nebo všech kol. Jaké modely budou mít podle vás navrch?

Předpokládám, že více se na český trh umístí verzí s pohonem všech kol. Rozdíl by ale neměl být nijak výrazný. V současné chvíli neumím být konkrétnější. Hlavně kvůli ceně očekáváme zpočátku zvýšený zájem zejména o verzi se základním motorem 1,2 TSI.

* LN Jaké jsou prodejní plány pro Českou republiku?

V segmentu SUV se v současnosti prodává přibližně osm tisíc automobilů SUV. My bychom rádi, kdyby se nám podařilo na trh umístit přibližně 2500 vozů.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.