Daný motor s obchodním označením 2,0 MZR i-stop je prvním z nové generace zážehových čtyřválců značky Mazda. Je vybaven přímým vstřikováním a již zmiňovaným systémem umožňujícím samočinné zhasnutí a opětovné nastartování motoru. V budoucnu se tento systém objeví i v dalších motorech automobilky.
Mazda vyvinula vlastní provedení systému start-stop, jehož specifickou vlastností je, že k opětovnému startování využívá kombinaci zážehu (ten umožňuje přímé vstřikování) a startéru. Mazda uvádí, že čas potřebný k nastartování činí jen 0,35 sekundy. Celý systém fungoval spolehlivě, při vnějších teplotách kolem 28 stupňů Celsia a zapnuté klimatizaci ale motor jen málokdy vydržel vypnutý déle než 15 sekund najednou. Při zapnutém rádiu se nastartování projevilo jen mírným škubnutím motoru.
Motor jako takový se vyznačoval jadrným zvukem a příjemnou ochotou k vytáčení. Přitom ale poněkud překvapuje, že i přes výkon 151 k zrychluje tento automobil z klidu na 100 km/h za spíše průměrných 10,4 sekundy.
Svěží projev Mazda 3 jako taková se ukázala jako příjemně ovladatelný vůz s nepřehlédnutelným nádechem sportovnosti. Jízdní vlastnosti se opírají o vyspělý podvozek se zadní víceprvkovou nápravou, který má původ ve Fordu Focus. Při řízení potěší bezprostřední, a zejména přímé reakce tohoto automobilu. I přesto je ale jízda pohodlná a těží z pečlivě naladěného podvozku.
Se sportovním charakterem Mazdy 3 vhodně ladí i provedení interiéru, který působí nesmírně moderním dojmem. Sedadla jsou spíše tužší a vyznačují se poměrně výrazným konturováním bočnic.
Vzhledem k obratnosti tohoto vozu překvapuje jeho nadprůměrná délka atakující hranici 4,5 metru, což je o přibližně 20 cm více, než je v daném segmentu obvyklé. Mazda prodává dvoulitrové provedení za 505 900 Kč a to je jen o 24 tisíc korun více než za slabší motor s nepřímým vstřikováním o objemu 1,6 litru.
Dobrou zprávou je, že Mazda pro tento model nabízí integrovanou navigaci za atraktivní příplatek 20 tisíc korun.
Mazda vyvinula vlastní provedení systému start-stop, jehož specifickou vlastností je, že k opětovnému startování využívá kombinaci zážehu (ten umožňuje přímé vstřikování) a startéru. Mazda uvádí, že čas potřebný k nastartování činí jen 0,35 sekundy. Celý systém fungoval spolehlivě, při vnějších teplotách kolem 28 stupňů Celsia a zapnuté klimatizaci ale motor jen málokdy vydržel vypnutý déle než 15 sekund najednou. Při zapnutém rádiu se nastartování projevilo jen mírným škubnutím motoru.
Motor jako takový se vyznačoval jadrným zvukem a příjemnou ochotou k vytáčení. Přitom ale poněkud překvapuje, že i přes výkon 151 k zrychluje tento automobil z klidu na 100 km/h za spíše průměrných 10,4 sekundy.
Svěží projev Mazda 3 jako taková se ukázala jako příjemně ovladatelný vůz s nepřehlédnutelným nádechem sportovnosti. Jízdní vlastnosti se opírají o vyspělý podvozek se zadní víceprvkovou nápravou, který má původ ve Fordu Focus. Při řízení potěší bezprostřední, a zejména přímé reakce tohoto automobilu. I přesto je ale jízda pohodlná a těží z pečlivě naladěného podvozku.
Se sportovním charakterem Mazdy 3 vhodně ladí i provedení interiéru, který působí nesmírně moderním dojmem. Sedadla jsou spíše tužší a vyznačují se poměrně výrazným konturováním bočnic.
Vzhledem k obratnosti tohoto vozu překvapuje jeho nadprůměrná délka atakující hranici 4,5 metru, což je o přibližně 20 cm více, než je v daném segmentu obvyklé. Mazda prodává dvoulitrové provedení za 505 900 Kč a to je jen o 24 tisíc korun více než za slabší motor s nepřímým vstřikováním o objemu 1,6 litru.
Dobrou zprávou je, že Mazda pro tento model nabízí integrovanou navigaci za atraktivní příplatek 20 tisíc korun.