Najdeme zde křivky vycházející z Mercedesu CLS nebo R třídy. Na místě dříve používaného useknutého čumáku teď trůní znatelně delší kapota a celý vůz vypadá nesrovnatelně dynamičtěji než předchůdce. "Áčko" se zkrátka od základu změnilo.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
Koncept se již za pár dní ukáže na dvou světových autosalonech. Sériová výroba Mercedesu A třetí generace má být zahájena příští rok. Z toho jasně plyne, že definitivní podobu vozu představí automobilka na domácím frankfurtském autosalonu, který se koná již na podzim.
Koncept má pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikem paliva. Motor má objem dva litry, výkon 154 kW (210 koní) a spolupracuje s dvoujspojkovou převodovkou. Ani u konceptu nechybí logo BlueEFFICIENCY, hlásající, že jsou ve voze použity úsporné technologie jako je třeba start-stop systém.
Zatímco exteriér sériové verze Mercedesu třídy A se asi zase tak moc lišit od konceptu nebude, u interiéru lze očekávat zcela opačnou situaci. Zejména hi-tech palubní deska s agresivním rudým podsvícením přístrojů ale i volantu určitě dostane konvenční vzhled.
Každopádně se už nyní těšíme na setkání s vozem na živo na půdě frankfurtského autosalonu, který otevře brány pro veřejnost 15. září. Naše zpravodajství ale tradičně odstartují novinářské dny začínající již 13. září.